V ZAHRADĚ

Přeji krásný, horký čtvrtek!


Naše zeleninová zahrádka se pomalu každým rokem rozrůstá.
A roste i počet zahradníků :-).



Minulý týden tu byla naše babi a tak mi poradila jak rozsadit pórek a pomohla s dětmi sklidit špenát.



Minulý týden mě zase kamarádka naučila zaštipovat rajčata.

A tak se té naší zahrádce celkem daří , když ji pěkně zaléváme a když se nám povede odehnat drobné škůdce.


Někdy jsou dost odolní a ani studený postřik na ně nefunguje :-).


Co nám tedy letos roste...


Ředkvičky už jsme sklidili, byly dobré, ale měly krásnou zelenou nať, ale ředkvička byla vždy maličká (nevíte někdo proč?).

Špenát jsme sklízeli postupně a když minulý týden vykvetl sklidila jsme zbytek a dala na mrazák. Přišlo mi , že vyrostl jiný druh než byl na obrázku od semínek, ale o ten obal se rychle postarala naše rychlá rota, takže už ho nemám:-).

Pórek jsme protrhali a ten původní nechávám růst, přesazeným jsme zastřihli kořínek a nať a uvidíme jak se jim bude dařit.

Hrášek si roste pěkně sám od sebe a rychlá rota se stará o pravidelnou sklizeň.

Salát jsem letos zasela hlávkový ledový, nedělá mi sice takové pěkné hlávky jako na obrázku, ale sklízím ho už několik týdnů po lístkách do večerního salátu, stejně jako rukolu a zatím se mu daří a snáší to dobře. Jeden rok jsem měla sice krásné saláty , ale hrozně křehké , tady mi vyhovuje že jsou listy tužší.


Mrkev je zatím taky maličká, ale opravdu chutná. Tu jsem protrhala, ale nevím jestli ji příště nesít rovnou dál od sebe abych ji nemusela vyhazovat, nebo jestli se dá v nějakém stadiu přesadit.

Cukety vypadají , že se jim povede dobře a v bedýnce , která vypadá trochu prázdná mám nově rašící dýně, tam doufám, že jsem je nezasela moc pozdě.

Rajčata mám od sousedky, různé druhy a čekám, co nás překvapí za plody:-).

A taky jsem až teď zasadila dvě čerstvé sazeničky okurek a protože tu mám několikero vyrašené bazalky píchla jsem tam i bazalku a doufám, že se to nějak popere :-).




V salátu jsem našla letos už dva slimáky, zatím stačilo vyndat je a udělat jim výlet po potoce.


Zahrádka i když malinká mi dělá radost už jen tím jak se pěkně zelená.




Trochu doufám, že se umoudří počasí, tahle vedra nejsou pro tu zeleň kolem vůbec dobrá a pro moji zahradu už vůbec ne!
Není nad noční déšť, který pěkně zalije a druhý den může zase svítit slunce, ale to bych asi chtěla moc :-))).


Dnes to bude chtít najít nějaký stín a časté namáčení.
Tak já jdu do plavek a udělat si pár temp...
... v tom našem malém, kulatém bazénku to musím střídat, protože při plavání jedním směrem mě začne bolet bok :-).

Mějte prima den a ať najdete nějaký stín!


Komentáře

Anonymní píše…
Luci nebyly ředkvičky seté později?já mrkev kupuji na pásce právě s ředkvičkami,takže se pak nemusí jednotit což je super..ale zahrádku máte jedna báseň :) Hanča
Sistershoods píše…
Krása i prckové pomáhají ;)
Jana píše…
Ředkvičky bývají malé,když mají málo místa,chce to dál od sebe. Mrkev bud na vysevnim pásku, nebo ji protrhat a sníst,mladá je nejlepší!
Uzasne a navzdory suchu mate hezky zeleny travnik. M.
formicka píše…
protrhana mrkvicka i kdyz je malinka je dobra do salatu cela i s nati
Anonymní píše…
Připomněla jste mi, jak jsme rozesazovaly pórek s maminkou - nahoře i dole zkrátit, jej to je stará vzpomínka :-).
Kdyby se ředkvičkám nedařilo (mrňavé bulvičky a vytáhlé natě jsme mívali na chalupě, když rostly ve stínu, což asi nebude tento případ) a nenutilo vás to je posléze vytrhat, nechte je na záhonu, kvetoucí nať je krásně štiplavá a hezky vypadá jako jedlá ozdoba jídel, a když i to vydržíte, tak ředkvičkové "lusky" (asi to budou spíš nějaké šešule :-)) jsou super chutné.
Mrkev bych taky snědla maličkou protrhanou. Přesazování moc ráda nemá - kamarádka takhle přivedla tchyni málem k infarktu, koho si to synáček namluvil, když protrhanou mrkev vzorně vysadila na vedlejší volný záhon :-))).
A závidím rukolu bez škůdců. U nás, jakmile ji vyseji a vyrostou lístečky, jsou okamžitě provrtané tisícem drobných dírek od nějakého motýlka...k jídlu to není, zasychají...
Máte to moc pěkné a hlavně zelené, až neskutečně na tento červen...
Lea
JitkaP píše…
Moje prateta si semínka mrkve smíchala s trochou písku, vysypala do řádků a nemusela nic protrhávat, mrkve byly od sebe dostatečně daleko. Zahrádku mate radost pohleděta zahradníčky jakbysmet. Zdraví Vás Jitka
Lucie Living píše…
:-D tak to jste mě pobavila, díky za rady a krásné dny!
Lucie Living píše…
Díky všem za tipy, určitě je příští rok využiju :-). Krásné letní dny!
Alinka píše…
Dobry den, Lucie. Mohunse zeptat odkud mate ty pekne ohradky k zahonum? Dekuji.
Zahradecku mate krasnou. Alinka
Anonymní píše…
Luciiny zahradní ohrádky mne taky zaujaly, už před dvěma lety. Lucie mi poradila, jsou to paletove ohrádky - nástavce. Koupili jsme je ve výkupu palet, použité za pár korun, dají se koupit i na netu. Manžel je natřel zbytkem lazury ze zahradního domku a už dva roky zahradnícime :)
Lenka Adr.

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...