můj malý byznys v roce 2023

 Krásný den přeji.



Nejprve jsem si chtěla udělat malé ohlédnutí za svým rokem jen tak pro sebe, ale nakonec je z toho materiál na malé shrnutí o tom jak se mi daří a nedaří podnikat a vydělávat mojí tvorbou.

Vezmu to pěkně chronologicky.

LEDEN

Dokončila jsem resty . Domalovala dlužné obrázky na zakázku  a přemýšlela kam se s tvorbou pohnout.




ÚNOR

V únoru tápu. Co dál. Přišla mi fotka mého obrázku v rámečku a poděkování. To mě potěšilo a nahlodalo v myšlence nezabalit to.




BŘEZEN

Přišla mi kniha od Lucie Harnošové Alchymie sebelásky, kam jsem měla tu čest přispět ilustracemi, to mi udělalo velkou radost :-). 


V březnu jsem taky měla velkou radost z potisku hrnků mými abstraktními obrázky.


Zájem o ně nebyl žádný, ale já je používám často a líbí se mi.



DUBEN

Začala jsem malovat obrázky z dětského světa, na instagramu měly úspěch v podobě lajků. Nechala jsem tedy natisknout obrázky a plecháčky s motivy dětí.




Prodej velmi malý.  Ale v průběhu dubna jsem začala pátrat po tom jak vytvořit vzor , opakovatelný motiv, které jsem používala na pozadí obrázků.



Investovala jsem do prvního programu a velmi laicky tvořila.
Hledala jsem velmi aktivně na youtube jak na to a našla .
Koncem dubna jsem odesílala první vzor k tisku.



KVĚTEN

Na začátku května přišla první látka s mým vzorem z USA.


Ušila jsem z ní Andulce povlečení pro panenku.
U této firmy mám teď účet , kde si můžete objednat látku, tapety a nebo produkty s některými z mých vzorů.

Samozřejmě je to z ruky , ale občas se mi povede nasbírat tam nějaký like na mém designu v rámci výzev , kterých se účastním. Potěší to .


Koncem měsíce přišly první vzorky látky ze Slovenska.
U Needles tisknu všechen len a vlastně i ostatní materiály s mými motivy a jsem velmi spokojená s komunikací a kvalitou.


I když jsem zjistila , že ne vždy dorazí to co čekáte, občas se moje barva na displeji tváří jako hořčicová a dorazí oranžová, ale i tohle se nám díky komunikaci podařilo doladit.



ČERVEN

Vzory tvořím víc a víc a ohromně mě to baví, ale není to ono dokud z toho nevidím látku a pak mám pocit, že to není ono dokud z toho není výrobek, tedy něco ušito.
Vlastně je to trochu moje netrpělivost, která mě žene kupředu.
Vytvářím vzor z Maxových obrázků mravenců.


Oprašuji šicí dovednosti a šiju si tuniku.



ČERVENEC

Dávám si v tvorbě pauzu, dovolenkuji s rodinou a čerpám síly.


SRPEN

Tvořím nové a nové vzory, vzniká podzimní minikolekce.

Šiju Maxovi z jeho látky povlečení.

Učím se šít výrobky a dávám dohromady stránky e- schopu .




S koncem prázdnin jsem dala dohromady sešity - bullet journaly s obálkou s mými vzory,
jsou s kavlitním papírem a já je tedy používám každý den a vyhovují mi, ale jinak o ně zájem nebyl.



ZÁŘÍ

Maluji a dávám dohromady první vzory malované akvarelem a nepřevádím je v programu do vektorů a nechávám tisknout první vzorky.



Jsem z výsledků nadšená.
Na e-shopu se už sem tam něco prodá  a lidé začínají komunikovat a ptát se.
Snažím se vyjít vstříc a tvořím to o co se zdá být zájem.
Vím , že to nedám finančně a tak si půjčuji peníze.



Z výsledků tisků s akvarelovými motivy jsem nadšená, protože vychází hlavně barevně velmi dobře .

Vzniká návrh vánočních motivů.






ŘÍJEN

Snažím se našít co nejvíc věcí na sklad z materiálů , které mám.


 

Moc se neprodává a tak vlastně ani nevím co šít. Inzeruji na FB,na IG , kde se vrhám i do velkého nekomfortu a točím videa .


V půlce října také odchází z mého obchůdku první psaní mým zákazníkům v podobě newsletteru, součástí je povídání , návod na tvoření a odkaz na stažení měsíčního plánovače. Z odpovědí na emaily mám dobrý pocit a velkou radost .
 
Posílám také vzorky látek prvnímu výrobci šatů ze lnu a následně první pokusnou látku. Bohužel v mých zásobách teď není to co by bylo ideální ,ale i tak mě to moc těší.


Ze zpětné vazby vím, že o tenhle vzor velký zájem nebyl a tak případnou spolupráci odkládáme. 
Nicméně nemohu výrobce nezmínit, protože dělají opravdu skvělé věci a věřím , že se třeba jednou v něčem sejdeme :-).
Nakoukněte k By CALDERO



LISTOPAD

Opět díky svoji netrpělivosti objednávám teplákovinu a úplety s mými vzory a zkouším šít tepláky a triko.

Líbí se, dokonce chodí poptávka. Ale nemám overlock a na klasickém stroji to není ono. Navíc cítím , že tohle by pro mě byla další odbočka a že čas běží, peníze nepřibývají  a přichází potvrzení účasti na trhu v rámci mintmarket 3. adventní neděli.
Bude nutné dát mojí tvorbě také formu hodnou vystavení.




Ihned doobjednávám zásobu látek, plus nové zimní látky, termín je delší, len není skladem a tak stres stoupá.
Šiju z toho co mám a zároveň se snažím prodávat, moc mi to nejde. Do toho mám stále ještě i druhou práci ve které jsem hodně polevila ,ale cítím, že alespoň něco dělat musím.
Snažím se nepanikařit, v půlce listopadu odchází podle plánu druhý newsletter s vidinou, že ještě dva do Vánoc odešlu.
Objednávám taštičky a ladím jak bude vypadat balení na trhu.


PROSINEC

První prosincový týden čekám každý den na zprávu, že jsou látky na cestě. Když konečně dorazí je to šichta na celý den rozdělit je podle motivů a poskládat do návinu se kterým mohu pracovat.



Nastává panika, vím, že to nestihnu našít , naaranžovat , nafotit a naskladnit na eshop, takže šiju ve dne v noci , nabízím na IG , přijímám objednávky jak na eshopu tak na IG  na zakázku , podle přání, nevím co dřív jestli si kupit zásobu na trh a nebo odesílat zákazníkům.



Během prosincového stresu, ale přišla zajímavá nabídka spolupráce, které jsem využila a tak si moje vzory můžete objednat na deseti různých látkách u 





 Když přijde poptávka už mám z poptávaného materiálu našito něco jiného a přicházím o obchod. Do toho se snažím vymyslet jak mít co nabídnout na svém prvním trhu.  V týdny kdy mám děti se mi pracuje těžko a neustále vše uklízím a zase vytahuji, v týdny bez dětí šiju od nevidím do nevidím . Díky stresu nespím ani v době kdy jsem v posteli.


Trh se povedl. Byla tam krásná předvánoční atmosféra a bylo moc milé a povzbuzující potkat se s mými zákazníky naživo.
Nevydělala jsem si nic. A přestože jsem týden před Vánocemi byla zralá na blázinec, jako vždy všechno nějak dopadlo, Vánoce byly a moc pěkné.



Jsem za ten rok moc vděčná a když jsem se odhodlala to takhle projít a sesumírovat, tak vidím jak moc jsem se posunula. Uvědomuji si, že i když mi moje tvorba zatím nedává obživu, potřebuji a vlastně i musím tvořit.
Poznala jsem nové lidi, navázala nové spolupráce, naučila jsem se tolik nových věcí.
Tak a teď už jen nastavit si pro změnu výhledy, cíle a cestu pro rok 2024.

Do toho se vrhám teď a není to snadná práce. Dělám si tohle ohlédnutí pro všechny oblasti života a taky cíle . Díky fotkám a deníkům vidím jestli se sunu směrem vpřed. Ráda bych si sem napsala i cíle na rok 2024.

Zajímá vás tohle téma? Ohlížíte se za uplynulým rokem? Děláte si cíle a vize na další rok? 
Dejte mi vědět do komentářů.

Krásné poslední dny roku 2023.























Komentáře

alexandrakhodlova píše…
Dobrý den, týden, měsíc, rok..... Jsem moc ráda, že jste se ozvala. Obdivuju Vaši kreativitu, pracovitost.... pro mě jste fakt hvězda. Ať se vám daří!
Káča píše…
Dobrý den Lucie, předem naprosto smekám před Vaší odhodlaností, výkonností a šikovností. Vaše hrnky s abstraktními vzory jsou můj favorit, několikrát jsem je měla v košíku a chodila se jimi kochat. Jsem ale teď v životní fázi, že si nemohu dovolit zbytné věci a navíc, kdo nemá hrnečků moc... Tak jen malé vysvětlení, proč jsem zrovna já nekoupila, i když se mi strašně moc líbí. Máme od Vás ale ze dříve plecháčky a moc rádi je používáme. Přeji Vám ze srdce mnoho úspěchů v další činnosti a v osobní rovině hlavně spokojenost a zdraví. Kateřina
Anonymní píše…
Lucie, dívala jsem se do Vašeho e-shopu, ale...nezlobte se, na textilní nákuoni tašku za skoro 1000 Kč fakt nemám.
Anonymní píše…
Dovolím se reagovat na komentář od Anonyma z 31. 12. 9:46 z pozice člověka, který několik let podniká v handmade tvorbě. Cena 1000 Kč za textilní tašku je bohužel realita, pokud chcete férově ocenit všechny, kdo se na tašce podílí. Vstupní materiál něco stojí, poté je potřeba zaplatit švadlenu, která produkt ušije případně sebe, provoz eshopu není zadarmo, energie se samy nezaplatí, odvody na sociální a zdravotní také ne. V ceně takového jednoho produktu musí být započteno mnoho položek, aby dávala smysl. Má-li produkt autorovi i něco vydělat, nejen pokrýt výrobní nálady, nemůžete skončit na 0. A takových tašek nejde za měsíc coby drobný podnikatel bohužel vyrobit ani prodat stovky a tisíce tak jako fabrika. Je potřeba se na ruční výrobu a její cenu naučit dívat i z jiného úhlu pohledu. Pokud má Váš oblíbený autor u své tvorby zůstat a obchod nezavřít, je potřeba mít ceny nastavené dlouhodobě udržitelně.

A Lucie, Vám velký obdiv za pracovitost, houževnatost a odvahu, ať se daří.
Anonymní píše…
Já tu cenotvorbu u ručních prací asi i chápu, ale nabízim pohled z druhé strany. Kdybych třeba chtěla podobnými taškami obdarovat své kamarádky, asi půjdu nakupovat spíš do chráněné dilny, kde tedy, pravda, šijou z komerčnich látek. Ale paní Lucie sama píše, že odbyt nemá velký. Tak možná se míjí s cílovkou. Anonym shora Iva
Eva Zahradníčková píše…
Látky jsou moc krásné, kdybych uměla šít,tak bych si je koupila. Cena tašky je pro mě ok,chtěla sem ji koupit sestře, ale nevyšlo to,protože ji dostala od někoho jiného. Nápad s kurzem akvarel mi připadá super a ráda bych se zúčastnila.Hodně sil,kreativity a vytrvalosti!
Alena Zůchová píše…
Dobrý novoroční den Lucie, když to shrnu, hluboce se skláním před Vaší pracovitostí a šikovností. Zvládla jste toho za ten loňský rok opravdu hodně a tvoříte krásné věci. Jen mám trochu obavy, jestli nepřepínáte síly moc, zdraví máte jen jedno. Ale zase vám to dobíjí baterky jinak.... takže babo raď (nebo neraď). Z vašich krásných látek jsem našila dárky pro mé kamarádky a moc se líbily, tak vám třeba přibydou další zájemkyně. Mějte se pěkně a ať Vám ten letošní rok přinese hodně radosti.
Anonymní píše…
I já zdravím a smekám....ale Lucie, nějak mi tam chybí slovo odpočinek a zdraví.......prosím, nezapomínejte na sebe, aby Vám to tělo zase nesečetlo a nevystavilo stopku. Přeji hodně síly, elánu a zdraví do nového roku. Olina z Jizerek
Dana A. píše…
Dobrý den Lucie,
moc se mi vaše tvorba líbí a rovněž smekám před vaší tvořivostí a vytrvalostí.
Taky si dělám bullet journal a cestovní deník s fotografiemi a mám ráda se pak na konci roku ohlédnout a zhodnotit, co se mi podařilo a co ne. A podívat se na svoje sny a cíle na ten rok nadcházející.
Moc se těším, jestli se o něco z toho podělíte v některém z dalších příspěvků.
Přeji krásný rok 2024 plný dnů, které budou stát za to.
Karolína píše…
Moc hezké shrnutí té Vaší cesty, a je dobré že to nevzdavate, náš vánoční stůl díky vám vypadal úžasně a rozhodně budu dál číhat na další textil do domácnosti. Je to zase úplně něco jiného. Odpočinek a čas s dětmi jsou také důležité. Říkala jsem si,jestli ještě máte svojí práci. Hodně štěstí, ať se daří a zas někdy u brány 🙂
Anonymní píše…
Lucie,Vy vždy budete mít můj obdiv za to co jste překonala,dokázala,za Vaše krásné bydlení,které umíte všude udělat.Ale -trh se povedl,nevydělala jsem si nic.Nevím co očekáváte při těch Vašich cenách.Já ty ceny chápu,ale když se neprodává není to pak zbytečná ztráta času?Spokojenost,zdraví a pohodu při tvoření přeji.Jitka.
Tynka_125 píše…
Je vidět, že se ti pěkně daří :-) . Já doufám, že budu v letošním roce taky tak úspěšná. Vloni v létě jsem se konečně rozhodla pro založení OSVČ , tak to bylo do Vánoc takové hektické, bylo toho třeba zařídit celkem hodně a moc jsem nevěděla, co a jak, tak mi všichni radili, ale už to vypadá, že si to sedlo a začínám se rozjíždět :-) .
Anonymní píše…
Dobrý den Lucie, sleduji Vás už nějaký čas a velmi Vás obdivuji za Vaši urputnost a množství práce, kterou jste schopna udělat. Divím, že jste na trzích nic neprodala. Myslím si, že zrovna vánoční období trhům přeje. Je pravda, že i mě zarazili ceny vašich výrobků. Též šiji pro rodinu a přátele a ušít tašku je otázka 30min. Je to to nejlehčí co se dá ušít. Ač by se mi líbila, nekoupila bych, protože paní vedle může mít ušitou mikinu pro dítě, šaty pro dceru za stejnou cenu a to bych nad koupí uvažovala. Je to ale jen můj osobní názor. Možná nabídněte vaše výrobky do dyzajn obchodů, dyzajn marketů...možná budete více úspěšná. Přeji Vám mnoho zdaru

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...