Výherce a kosmatice!

Přeji pěkný a pohodový pátek!

Takže dnes trochu nesourodý článek.
Ale čas mi šlape na paty.
Vezmu to od zadu.
Kosmatice.
Děláte?
Já je miluji na slano a děti se nechaly přemluvit k ochutnání na sladko.
Ale jako dítě jsem taky nechápala, když se rodiče nad touhle pochoutkou rozplývali:-))).

Ale trhat květy bezu je baví:-).




A tak bude bezinková šťáva a nesmí chybět každoročně ani tahle asi dost nezdravá pochoutka.





Stačí pár květů bezu, na těstíčko vajíčka, mléko, mouka (když nemám hladkou , dám polohrubou), špetka soli, a nakonec jestli chcete na sladko můžete použít cukr moučku , třeba se skořicí a na slano zase na dochucení i nějaké koření - to můžete případně vmíchat přímo do těstíčka, já mám ale ráda, když tam je ten bez hodně cítit, tak přidávám jen sůl.

Pak stačí květy namočit v těstíčku, na pánvi s olejem osmažit, odstřihnout stopku , otočit a je hotovo:-).



No a protože já si toho vždycky naložím víc, než pak stíhám...
...tak nestíhám:-))).

Na bezu jsme byli už začátkem týdne a fotky si sem vkládám až dnes, ale dnes jsem slíbila taky losování výherce knížky, tak na konci článku bude!


Jsem ráda, když vidím prcky spolupracovat, Andulka je opice a snaží se dělat všechno po Maxovi, samozřejmě i to co nemá a Max má občas takový hodně ochranitelský přístup.
Jasně že ne pořád, často má k Andulce naopak velmi nepřátelský a bojovný přístup a to je pak ten správnej mazec.
Taky už zjistil kouzlo navádění a tak když slyším tiché šeptání od vedle z pokoje, je to znamení , že třeba Max stojí pod knihovnou a navádí Andy jak má lézt aby dosáhla na nejvyšší polici pro něco co tam je evidentně z důvodu, aby na to nedosáhli.
Max ji šeptem uklidňuje"neboj já tě držím, nespadneš" zatímco Andulku už na třetí příčce drží jednou rukou za patu:-))).

Z lesa nás vyhnal déšť , tak měli možnost zkusit lopuchový deštník...





...tady Max protestuje že ten jeho je děravý :-)


No  ateď už k losování.
Abych nahnala čas, losovala jsem tentokrát sama.

A výherkyni s číslem komentáře 33. moc gratuluji!
A fakt to není protekce:-), na důkaz se můžete podívat na video, kde je moje krutě profesionální losování zaznamenáno :-))).




Mějte se krásně!


Komentáře

Ivana O. píše…
Nechala jsem se inspirovat a už ji chřoupu k obědu :-) Nasladko se skořicovým cukrem. Pochoutka :-)
áca píše…
zrovna na zitra mám naplánováno jít na kosmatice,ale já si je obalím v těstíčku....a také zkusím akátový med,zdá se mi že letos je nějak moc květů
Radka píše…
Gratuluji k vítězství...kosmatici děláme na spaní s bramborem...chystám se zítra...chtěla jsem se zeptat, Lucie, čím chráníte děti proti klíšťatům? Máte krásné fotky z lesa...děkuji a přeji pěkný víkend...Radka
Radka píše…
Na slano...ach ta nápověda...
Anonymní píše…
Je to je krásné,že ji na třetí příčce drží za patičku a prý neboj se nespadneš,já tě držím,no uplně to vidím,jsou kouzelní,,dae

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...