Podzimní výtvarka

Přeji krásný den!

Děti byly minulý týden trochu marodi.
Ne moc, což jsem samozřejmě ráda, ale tak akorát aby nálada nebyla úplně tip top, ale na spaní a odpočinek to není.



A tak si hrajeme, a tvoříme, čteme, ale taky dost koukáme na telku.
Protože televize je fakt jediný nástroj který je chvíli udrží v klidu a já můžu v mezičase udělat pár věcí rychle a bez bince:-) a hlavně je dokončit :-))).

A i když bych s nimi byla raději venku, občas je nutné najít zábavu doma.
Malování a kdejaké vytváření je ideální.

Takže vytahuju barvy, vylisované listí a třeba špunty od vína nasbírané za nějakou dobu.
Jasně že prcky to baví a hned si moc rádi vše vyzkouší.


Ale třeba moje ideální představa je, že budeme malovat obrázky plné barev:-))).

Ovšem děti mají představu jinou.
Vlastně kdykoli malujeme, děti vyhledávají nejtmavší barvu.
Ve finále bývají smíchané všechny barvy dohromady.
Do toho ideálně nandají vše co je po ruce, korky, listí a nakonec to zalijí obarvenou vodou.


Je moc fajn, jak se jim občas snaží pomáhat Adam, nebo spíš radit:-).
Max už na něj občas dá:-).



Možná příště ještě vyfotím ty konce, kdy už to děti přestává bavit.
Ale to já už většinou lítám kolem a zachraňuji obrázky, stůl, oblečení a tak celkově situaci :-).


Ale baví mě pozorovat jak si ty děti jdou pomaličku za tím co baví právě je.
Začínají tím co jim předvedu nebo navrhnu já a pak si hledají svoje zajímavosti, který mě už třeba zajímavý nepřijdou, protože vím přesně co bude, když smíchám všechny barvy a pak už nebude žádná zářivě žlutá ani červená. Já vím co se stane když naleju barvu na už namalovaný obrázek a já vím, že na konci bude binec, který musím uklidit a tak se snažím mu předcházet.
Ale  ty děti to nejvíc baví, když si můžou sami objevit co se stane a když ničemu nemusí předcházet, když můžou sebe a vše kolem zamazat:-).

Třeba mě dnes hrozně pobavil Max, maloval na list a když se přiblížil ke svým prstům a trochu přetáhl, přešel automaticky k malování si po rukách a původní záměr s listem šel stranou :-).

Max už je dnes dva dny bez teplot, tak už asi vytáhneme paty z domu!

Krásné podzimní dny!


Komentáře

Jojo, zamer je jedna vec a vysledek druha. Ja ted s 2,5 letou dcerou take tvorila. Take jsme malovali podzimni strom, jen jsme otiskovaly stetku, no dcera nakonec matlala vse uplne jinak, otiskovala listy, vsude bordel, ale to nadseni :D
The VeTy's world píše…
To mi pripomnelo vyrobu draku minuly vikend, pomoci vodovek a foukacich fixu jsme ho krasne duhove vybarvili a mladsi syn si ho jeste chtel dokoncit, tak jsem mu dala volnou ruku bez dozoru a za 10 min z toho byla jednolita cerna plocha a k tomu jeste dodal, ze cerna se mu nejvic libi :-D Na druhou stranu, takoveho draka na drakiade nikdo nemel a vsichni si ho hned vsimli ;-)
Anonymní píše…
presne! Trileta taky dva tydny doma s kaslem, takze kazdy den jsme neco vytvareli. Razitka z brambor, plastelina ze skrobu a sody, obtiskavani listu. navlekani koralku. A presne tak, postupne menila mou prestavu o tvorbe na svou a michala barvicky a pozorovala vodu jak meni barvu kdyz se doni vypere stetec a ze cerna to vsechno prebarvi :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...