Ranní plavání...

 ...no dobře tak spíš ranní meditace na vodě :-)









Krásný den.


Nám konečně prší, doufám, že déšť padne i na Hřensko, které právě bojuje s požárem lesa. 

A tak dnes si místo ranního koupání můžu dát i jen sprchu na zahrádce :-).

Kousek za Kolínem je písák Hradiško, jezdívala jsem se tam koupat jako dítě a jako náctiletí jsme tam zažívali první lásky,  pak jsem na tohle koupání nějak úpně zapoměla.

A vzpoměla jsem si vlastně až když jsem vymýšlela kam s dětmi na koupačku zadarmo a bez hluku , který vydává aquapark . Mám na ten zvuk něco jako alergii :-).


Když jsem se před dvěma lety vrátila z nemocnice, vozila mě ségra sem čerpat energii. já si tenkrát jen smočila nohy a byla jsem za to nesmírně šťastná a doufala jsem, že si zase jednou zaplavu.

Dnes se tomu těžko věří, ale kdykoli vlezu do tý vody, tak mi vytane na mysl vděk, že můžu.




Není to nijak velké koupaliště, dva písáky kousek za městem, ale má to nějaký kouzlo a je tam moc dobře. Když už jsou tedy dny, kdy nemám děti , využívám ten čas ku prospěchu a ráno se seberu a jedu se koupat. 


Po ránu jsem tu většinou sama, občas někde nějaký sportovec a nebo teď v létě mládež co se budí po noci pod širákem. Vlezu do vody a relaxuju, plavu asi tak doprostřed písáku a vnímám ten klid kolem , sem tam vyskočí vedle mě rybka a nebo vylétnou kachny z rákosí. V roští kolem vody cvrlikají ptáci a já vnímám tu lehkost bytí. 

Říct , že chodím ráno plavat si nedovolím, protože moje plavání je opravdu spíš relaxační a někdy se uprostřed písáku jen tak nechám nadnášet vodou a ležím na hladině ...



...až se bojím aby mě jednoho dne nějaký sportovec na paddleboardu nechtěl zachraňovat :-))).

Výhodou je , že jak si mi asi nějak něco děje s osobností :-) a přestala jsem se bát pavouků, tak jsem se taky přestala bát hluboké vody kde nevidím na dno . Neptejte se jak jsem to dokázala, protože nevím. Nějak se mi to cestou životními peripetiemi stalo. 

Jsem za to ráda a poslední dobou jsem si i vzpoměla vzít si s sebou ráno kafe a po plavání si šlehnout svojí dávku kofeinu. Moje dny jsou pak mnohem produktivnější  a nejsem tolik unavená.





Únava je totiž jedna z věcí kterou trochu řeším. Možná to souvisí s prodělanou nemocí  - nebo spíš léčbou, možná je to i jen věkem, ale opravdu na sobě poslední roky pozoruju úbytek energie a tak si čím dál tím víc hlídám kam ji dávám. 

Tohle ranní koupání je moc dobrá investice enrgie :-)

Trochu si myslím na to zkusit si ranní koupání udržet po celý rok, ale nechám se překvapit jestli na to budu mít odvahu (koule :-)).

A na písáku to baví i děti a to malé i velké - ti už si jezdí sami:-)

A nakonec..


...jsou tady krásný nejen rána, ale i večery .

A jak to máte vy? Radši bazén a nebo přírodní koupaliště ?


Krásný dny a druhou půlku prázdnin!





Komentáře

Jana píše…
Ahoj Luci, rozhodně rybníky. Doufám, že se taky jednoho dne zbavím strachu z hloubky, neplavu moc dobře a neumím si lehnout na hladinu ani šlapat vodu, tak místo od břehu ke břehu plavu kousek od břehu a pak otočku zpět jak magor 😁 Zachránce s paddleboardem pobavil, ale kdyby byl fešný, tak by to nebylo špatné 😁😁😁
Anonymní píše…
Luci je fajn jak nabijite energii.ja chodím plavat aspoň třikrát týdně a už je to taková zavislost.Marika
Jaroslava píše…
Luci, voda jedině přírodní, do té chemické nestrčím ani palec 😃😃😃 Mějte krásné dny. Jaru.
Anonymní píše…
Luci, jak píšete o té ztrátě strachu z hloubky, je to zajímavé. Celý život mám z hloubky (a utopení se) obrovský strach. A zrovna dneska jsem přemýšlela nad tím, že to asi souvisí i s důvěrou v sebe. Protože nad tou hloubkou se člověk opravdu musí spolehnout jen sám na sebe a své tělo. Že se podrží... Myslím si, že to v běžném životě celkem umím, ale možná až tak ne.
Anonymní píše…
Dobrý den, Lucie, pokud se cítíte delší dobu unavená, zkuste si koupit NMN
https://ageless.top/item/c/NMNP20/
Mám to vyzkoušeno, opravdu pomáhá. Přispívá ke snížení míry únavy a vyčerpání, k normálnímu energetickému metabolismu, k normální činnosti nervové soustavy, k normální psychické činnosti, k udržení normálního stavu sliznic, k udržení normálního stavu pokožky. Beru jednu odměrku denně s tučným bílým jogurtem (optimálně se rozpouští v tucích). Zdraví Radka
Anonymní píše…
Únava začala být mojí společnicí kolem padesátky a po Covidu se to dost zhoršilo. V podstatě jsem unavená pořád a jako bonus ještě spím tak max 6 hodin. Těžko se s tím srovnávám a dělám možné nemožné, ale pomalu přichází doba smíření. Koupu se jen v moři, což je tedy jen zřídka. Stačí mi sprcha, nejsem holt vodní tvor :-D Do rybníku bych asi už nevlezla. Posílám pozdrav, Jana
bavi-mne-to píše…
Snad do dvaceti jsem plavala pouze v rybníku. Není v současné době už to, co býval, takže po určitou dobu to bylo moře a teď občas bazén.
Moc pěkný dnešní příspěvek s krásnými fotkami !
Hanka

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

můj malý byznys v roce 2023