22 října 2014

nevíte...

...náhodou?

Přeji pěknou středu!

Tak se nám venku ochladilo, Maxovi už je moc dobře, jen mu slézají stroupky z těch pupínků co měl a nějaká ta viróza asi skočila na mě.
Mám zvýšenou teplotu a v puse afty, pupínky jsem zatím žádné nezaznamenala a doufám, že u toho i zůstane:-).
Adam chodí každý den ze školy s informací, že hrozně kašle, doma se rozkašle, jen když přijde řeč na kašel, teplotu nemáv a tak chodí do školy, zatím ho tam trpí i s kašlem.



Dneska bych měla dotaz na Vás zahradnice i nezahradnice...
...nevíte náhodou jestli mi muškáty přežijí zimu doma?


Všude se dočítám, že mají být v chladu, kolem deseti stupňů, doma je něco přes dvacet...




...v severním okně o něco méně, ale stejně nevím?



Taky jsem se dočetla, že nemají rádi velkou změnu teploty, tak jsem je tam šoupla teď a možná by jim to nemuselo vadit, když doposud na ně hřálo sluníčko na jižní terase.



Tak podkud s tím máte někdo zkušenost, předem díky za radu!

Mějte pěkné odpoledne a pozor na nachlazení a virózy!



30 komentářů:

  1. Když jsem byla menší, tak mi mamka na každou zimu donesla muškáty do pokojíčku, které jsem měla na parapetu. Hned pod parapetem bylo topení a přežily každou zimu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky , tak to by mohly zvládnout :-))) a o dětském pokoji jsem taky uvažovala. Krásné dny!

      Vymazat
  2. Lucko, nemějte strach, muškáty přežijí, dokonce Vám budou i kvést, jen se trochu vytáhnou. Ale začátkem března je hodně sestříhnete, odstříhlé větvičky dáte do vody, kde Vám zakoření , a původní ostříhané ,, parkosy" přesadíte a uvidíte jak krásně pokvetou celé léto. Přeji mnoho úspěchů a hezký, byť uplakaný den. Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeno, děkuju, tak to zkusím...rozmnožit je!Krásné dny!

      Vymazat
  3. Muškáty je nejlepší dát do chladné místnosti, chodby,kde je světlo.Zimu přečkají a nevyčerpají se.Nezáleží jen na teplotě,ale též na délce světla,proto rostliny v zimě odpočívají.Muškátům se bude dařit v teplotě letní,nicméně světlo jim bude chybět,stejně jako nám,když je tma ve čtyři odpoledne.Taky to vydržíme a první jarní paprsky nás vytáhnou za světlem.Taky nevím,kam dát květiny ze dvora,v bytě je teplo a na chodbě tma.A fík na balkoně to snad za dveřmi bytu vydrží,vydržel to už 2 zimy,vydrží další.Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak uvidíme co to s nima udělá :-). Krásné dny!

      Vymazat
  4. Jsem laik a říkám si - když to přežijou muškáty i jižněji od ČR, tak cobyne. : )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já taky, tak snad to zvládnou:-)

      Vymazat
  5. Lucko doma Ti přežijí úplně v pohodě , souhlasím s druhým komentíkem ... brzké uzdravení a jestli máte doma rádi zázvor , vřele doporučuji do čaje na tu virózu ... brzké uzdravení , krásný den . Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko děkuji, zázvorový čaj aplikujeme, ale zrovna teď mám teda vedle sebe nezbytné kafe:-) Krásné dny!

      Vymazat
  6. muškáty přežijí, ale asi dost povyrostou... jinak přeju hodně zdraví, mě taky není nic moc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Arwen děkuji a tedy nápodobně, hodně zdarví!

      Vymazat
  7. Lucko, mně už přežil můj oblíbený muškát dvě zimy na parapetu v kuchyni. Má tu kolem dvaceti stupňů a okno je na jihozápad,tak na něj i svítí sluníčko. Ať se brzy cítíš lépe, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani díky, mě jich pár přežilo , ale byli u muže v práci, kde bylo přesně podle předpisů kolem deseti stupňů :-)...snad to zvládnou. Krásné dny!

      Vymazat
  8. Luci ,ať je brzy lépe. Jak už bylo psáno výše, zázvor ,čaj,citron,med a na afty se prodává mastička, jen nevím název .
    S muškáty neporadím, já je vždy když přišly mrazy vyhazovala ,letos chci zkusit zachovat a nechat na chodbě v bytovce, tak uvidíme jestli se dožijí příštího roku .
    Hezký zbytek dne.
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro děkuju, aplikuji vše možné, ale zatím mi není nic moc...ale vkládám naděje do víkendu :-). krásné dny!

      Vymazat
  9. Krasne fotky Lucko!Tak jsem si u tebe zase krasne pocetla, zasmala se a dohnala zpetne vsechny clanky.Diky a pa Vladka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlaďko moc díky a pozdravy malinkaté!!! krásné dny!

      Vymazat
  10. Milá Lucí,
    koukala jsem, že jsi se probojovala do TOP 10 blogerek.
    Moc gratuluji a musím se přiznat, že Tebe jako jedinou v kategorii Life znám:o))
    Hodně štěstí,
    Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moniko taky moc gratuluji...no a taky znám jen Tebe a trochu Lucii z život podle Lucie (neb mě zaujalo, že muže taky z NL :-))) ). Tak hodně hlasů!!!

      Vymazat
  11. Milá Luci, moje maminka na zimu muškáty ostříhala a zasadila řízky a přezimovala řízky. Na mě je to moc práce, převislé muškáty ostříhám, ty "obyčejné" nechám tak, a nacpu je všude tam, kde mám místo: na okno do sklepa, do chodby hned za vchodové dveře, na okna do ložnice... Přežívají v různé kondici, ale přežívají. CHce to nehnojit a málo zalévat. A z jara stříhat a rozsazovat!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano díky, tak uvidíme coto s nimi udělá, o rozmnožení se pokusím spíš až na jaře :-))). Krásné dny!

      Vymazat
  12. Ahoj Lucko. Dnes jsem náhodně objevila tvůj blog- a spadla mi čelist nad tvými nádhernými interiéry. S potěšením budu dál sledovat, jaké máš na blogu nové fotky.Jo- a ty muškáty ti určitě vydrží. Ahoj Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelo moc díky za návštěvu a muškáty to snad zvládnou:-). krásné dny!

      Vymazat
  13. Mám zkušenost s chladnou chodbou ale nesmí tam mrznout. Ostříhat a občas, asi za týden trochu zalít. Ale jenom málo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ale to je právě problém, v celém domě je podlahové topení a téměř stejné teplo a ostatní místa kde se netopí jsou zase buď téměř ve tmě a nebo promrzají...no zkusíma uvidím !

      Vymazat
  14. Lucie, muškáty (tedy jen ty vzpřímené, převislé přezimovat neumím) mám v chladnější chodbě s oknem, ale topíme tam normálně ústředním topením. Ostříhám je vždy tak na 15-20 cm a brzy zjara je vystavuji na slunce (ovšem na noc ještě zpět domů, aby nepomrzly :-) ). Zalévám max. 3x v období listopad až březen, zatím drží, některé mám i 7 let. Držím palce ;-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko tak 7 let to už je věk :-))). Uvidím co to s nimi udělá...a málo zalévat ...to by pro mě neměl být problém :-))). krásné dny!

      Vymazat
  15. Přežijí i převislé, v chladnější místnosti a moc nezalévat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věro děkuji, ale právě najít tu chladnější místnost je u nás problém :-))). Nechám se překvapit :-). krásné dny!

      Vymazat