hruškový koláč...

...na víkend!

Krásné páteční odpoledne blogerky!

Dneska jsem měla trochu volna... 
...muž vzal kluky do práce a Adam řádil v potoce...
 ...se svými kamarády a tak jsem si troufla na nějaké nové pečení...
...na komodě byly čerstvě koupené hrušky...


...tak jsem trochu zapátrala...
...a dala se do práce...



... původní recept najdete zde ...


... já jsem použila místo meruňkového džemu, který jsem doma neměla...


...džem pomerančový  z IKEA (tenhle)...



...a abych měla recept taky tady u mně, tak tady je trochu zkrácená verze:

ingredience:

těsto: 
200g hladké mouky
100g másly
1 žloutek
2 lžíce cukru krupice

náplň:
5 hrušek
40g rozpuštěného másla
2 lžíce třtinového cukru
3 lžíce pomerančového džemu
2 lžíce rumu

karamel:
200ml. smetany
100g cukru


postup:

Nejprve si ze všech ingrediencí zpracujeme těsto, dáme ho do lednice na cca 20 min. odpočinout.
Rozehřejeme troubu na 175°C a oloupeme a pokrájíme hrušky na plátky.
Po odležení vyválíme z těsta placku cca 3mm na folii nebo pečícím papíru aby se dávala dobře do formy. Na těsto ve formě poklademe hrušky, potřeme rozpuštěným máslem a posypeme třtinovým cukrem, dáme péct na 40minut.
Mezitím si připravíme karamel, v rendlíku rozpustíme na sucho cukr a když je úplně rozpuštěný pomalu přiléváme za stálého míchání smetanu až vznikne krásně jemný karamel, dáme stranou chladnout.
Do rendlíku si dáme ohřát 3 lžíce džemu a rum, když je vše tekuté a zahřáté odstavíme.
Koláč vyndáme z trouby a zvýšíme teplotu na 200°C a než se trouba zahřeje, pomažeme koláč džemem a dáme ještě na 8-10 minut zapéct.

Koláč necháme vychladnout  a podáváme...


...já jsem podávala koláč zvlášť s plátky čerstvé hrušky v karamelu!

Dobrou chuť!

Dnes nemusím ani řešit večeři, protože jdeme na véču společně s kamarádkama a bez dětí !!!

Mějte krásný pátek a prima víkend!

Komentáře

Tak ten se poved! Vypadá úžasně!
Janeathome píše…
Souhlas, vypadá moc dobře!
Vintagelover píše…
Luci, taky souhlasím, to musím vyzkoušet!
Ajka píše…
Vypadá náramně:-)
Anonymní píše…
jejeda to muselo být famózní- přeji krásný den H.
Unknown píše…
Tak Luci,dnes sice pecu svestkovy,tedy spise po svem blumovy rychly s jogurtem,ale tenhle vypada taky mnamkove,tak opet urcite zkusim,dekujem za inspirace.
Krasnou slunecnou sobotu preji.
Katka
Lucie Living píše…
Moc všem díky a pokud ho vyzkoušíte , dejte vědět jestli chutnal :-) Přeji krásné dny!

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...