19 září 2016

pečou spolu...

...děti moje :-)



Krásný start nového týdne!

Tak jsem čekala spoustu vody, dokonce jsem z terasy uklidila polštáře ze sezení a u nás nic, pokud nepočítám asi tak 3x 5 kapek během celého víkendu.

Takže jsme byli hodně venku, ale prořekla jsem se před Maxem, že upečeme koláč.
A tak už v sobotu ráno mě Max honil a ukazoval na zástěru, přistrkoval si stoličku k lince a tak nešlo odolat.


Otevřela jsem můj sešit s předpisy a vrhla se tradičně na oblíbený drobenkový koláč.
Zjistila jsem , že podle receptu který tam mám napsaný, ho už vlastně vůbec nepeču :-))).

A tak aktuálně:

8 hodně vrchovatých lžic polohrubé mouky
4 vrchovaté lžíce cukru moučka 
1x smetana Kunín 31%, 200g
8 lžic rozpuštěného másla
2 domácí vajíčka
1 kypřící prášek

drobenka: 3lžíce másla , 3 lžíce cukr moučka , 3 lžíce polohr. mouka

Ovoce různé, nejčastěji borůvky a nebo nakrájená jablka zamíchaná se skořicovým cukrem. 

Myslím, že díky máslu má koláč krásnou žlutou barvu :-).

Peču v horkovzdušné troubě na 165°C asi 30 min. .

Maxe pečení a vaření tak hrozně baví a Andy mezitím ochutnává různé vařečky a jiné náčiní :-).




Ta soustředěnost :-).


Aby z koláče opravdu něco bylo, musela jsem obětovat trochu mouky a sama v rychlosti těsto připravit :-))).



Ale borůvky už "sypal" Max , po každých 3 ks se ptal jestli to stačí a jako tajnou ingredienci, je stihl ještě v nestřeženém momentu trochu posolit :-))).



Ale koláč všem chutnal a trocha soli v něm ani nebyla znát :-).

Přeji pěkné dny!

22 komentářů:

  1. To je úžasný Lucko, tvoje nedávno miminko už s takovou vervou peče ...a co víc brzo se přidá Andy.....máš skvělé pomocníky ....Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko letí to hrozně rychle, jen zírám :-). Mám. Krásné dny!

      Vymazat
  2. To je sikula!! Nase triletacka by take porad pomahala. Nekdy je to nad moje sily a radsi pecu v noci 😂 V pozadi vidim robot. Je to KitchenAid?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirjanko, já se to dětem taky občas snažím vymluvit, ale často se nechám ukecat :-). Robot je Electrolux, ale v takovém tom retro stylu, dostala jsem darem ajsem s ním moc spokjená. Krásné dny!

      Vymazat
  3. Zdravím,ten musel být výborný....jsou to šikulky♥.Přeji krásný podzim do mlýna.Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, byl dobrý a rychle pryč :-))). Krásné dny Šárko!

      Vymazat
  4. Takto to vyzerá, že sa deti vychovávajú samy hrou, chi....Andy je úžasná, ako si vystačí popri všetkých a všetkom..., mamina odmena:-)
    Je to tak! Ak sa do výchovy nepripletie autizmus (kedy sa výchova mení na vytváranie životných stereotypov, chi, som múdra, hoci to žijem, viem to nazvať pár dní, chi)a ak sa tá dcérka ( u nás autihyperák) nepripletie na začiatok reťazstva potomstva, chi, chi!
    Luci, prajem krásne dni a fandím malému osadenstvu aj ich mame, najmä Adamovi, nech sa drží a nech si školu užije, ako sa len dá pre seba!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ano, na fotkách to vypadá mnohem idyličtěji než v reálu, ale děti si to tak užívaj, že holt skousnu i ten binec potom.
      A je pravda , že mě víc baví přibrat děti k nějaké běžné domácí činnosti , než vymýšlet něco extra pro ně .Ale chápu , že ne vždy je to možné a maminky jako ty mají můj respekt a velký obdiv. Moc díky i za Adama! Krásné dny i vám všem!

      Vymazat
  5. Max je chytrý kluk,on ví že do každého těsta patří špetka soli.U nás lije už čtyři dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie , přesně tak, taky jsem si říkala, že do spousty těst na sladké se sává špetka soli, tak proč ne do koláče :-). U nás voda stále žádná. Krásné dny!

      Vymazat
  6. Neni nad takove pomocniky:-), recept vypada rychle a dobre, nekdy zkusim:-). Destivy pozdrav od nas. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, recept je jednoduchý, je to rychlé a většinou ty věci mám doma pořád , tak ho taky pečeme hodně často :-))). Mějte prima dny!

      Vymazat
  7. Lucie jsi úžasná.Smekám nad tvojí trpělivostí,jak dobře.Max má nádherné zoubky.Alibabka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, mám to jako tréninky trpělivosti :-))). Krásné dny!

      Vymazat
  8. Si skvelá. Z tých fotiek vyžaruje rodinná idylka a malí drobci sú krásni ♥ Ten koláč by som si hneď dala :)

    accessoriesforbeauty.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi děkuji, koláč byl pryč až moc rychle :-). Krásné dny!

      Vymazat
  9. Max je úžasný,a jak ho to baví :) Koláč už mám v troubě, vypadá to skvěle, už se těším..:)

    OdpovědětVymazat
  10. Koláč vypadá báječně, vyzkouším!! A děti zlaté, Maxe to očividně baví :) Krásné fotky.

    OdpovědětVymazat