Holandsko - poslední den a adrenalinový návrat

Přeji krásný den!

Nestíhám nestačím, tak dnes trochu přeskočím...
...a shrnu poslední dva dny dovolené.


Na poslední den dovolené jsme si náplanovali relax.
A opravdu to relax byl.
Celé dopoledne jsme strávili u babičky na zahradě, děti si daly svůj po obědový spánek a na odpoledne jsme vyrazili na nejbližší pláž (rozuměj hřiště s restaurací), která je cca 5 minut autem od domu.


Je to celkem malá pláž hned vedle přístavu.
Ale co je podstatné, že je plná mušliček, že je mělko vlastně během odlivu skoro až na ostrov :-)...




...že je na ní restaurace, ze které vidíte na hrající si děti!

A další důležitou událostí bylo to, že jsem si konečně mohla dát s mužem skleničku, protože už jsem dobrala antibiotika:-).


Zatímco děcka se snažila prohrabat k protinožcům.


Takže jsme si užili moře, plody moře, víno a zmrzlinu až do večera.



To mi bude chybět, ten přímořský vzduch mi dělal moc dobře:-).
Ale třeba se nám ještě povede na pár dní někam letos vyjet.


Večer jsme si ještě sedli s vínkem a nějakým holandským sýrem doma a já pak v noci skoro nespala, protože jsem musela ráno brzy vstát sbalit opět všechny a všechno abychom nejdéle v 7 vyrazili na cestu.

Ovšem ráno jsem nejprve místo balení obíhala kolem domu a fotila, protože to svítání...


...to nemělo chybu:-).





A pak už nastal fofr, vše jsme zvládli a já už se těšila jak sedneme do letadla a děcka si dají dvacet  a než se nadějeme budeme doma.


Opět zpoždění letu.
Andulky výraz kopíruje ten můj, ale ona u toho ještě pořád vypadá roztomile.


Po odbavení jsme se ocitli v přeplněné hale letiště, v hale pro nízkonákladové lety, tedy s asi dvěma obchody a jednou restaurací a pocitem, že lidí přibývá a nic neodlétá.
To naše zvířata už téměř demolovala letiště, klouzačku, ostatní cestující a sebe navzájem. 
Pokud se chcete cítit jako naprostej lůzr, který ve výchově totálně selhal, tak tohle je jedna z ideálních situací:-))).

Naštěstí po hodině se to hnulo a my seděli v letadle, ovšem další čekání...
...na chvíli prcky zabavila letuška a její instruktáž kterou předváděla hned vedle našeho sedadla a jak postupně odhazovala vestu, dýchací přístroj před sebe na zem, dětem to přišlo jako fajn nápad a náhazely jí tam ještě další svoje hračky.
Letuška si pak zahrála na popelku a přebrala to:-).
A konečně odlet!
Po hodince vyčerpávajícího letu , kdy jsme se snažila udržet nevyspalé děti na uzdě (proč je sakra tak snadný rozepnout ten bezpečnostní pás v letadle ?!?) jsme byli nad Prahou.
Povedlo se děti přemluvit, že musí sedět během přistání a když už má člověk ten pocit, hurá teď dosedneme na zem a je to za náma...
...změna.
To se mi ještě nestalo a dost mě (a nejen mě) to vyděsilo.
Pár metrů nad zemí a najednou šup letíme znovu nahoru.
Kupodivu tento neobvyklý manévr měl pilot udělat už dřív, protože na moje děti to zafungovalo jakou kouzlo a všechny tři děti usnuly!!!

Zato já ne.
Všechny vtipné poznámky ostatních cestujících jen zvyšovaly moji hladinu adrenalinu.
První info z kokpitu znělo "omlouváme se, ale jak jste si všimli nepodařilo se nám přistát".
To uklidní že?:-)))
Pak to tedy doplnili o informaci, že to bylo kvůli letadlu před námi , které neupustilo včas runway, ale ať už to bylo jak chce, děcka si dala svou půlhodinku vydatného spánku a já půlhodinku nervů na pochodu a na druhý pokus to klaplo.
Uf.

Příjezd domů ve čtyři odpoledne, tedy 9 hodin na cestě.
Autem by to podle navigace bylo 10, tak nevím jestli to příště nezvážím.
Jak to máte s cestováním s dětmi , létáním nebo dlouhou jízdou autem vy?

Tak tolik z naší dovolené a příště už zase klasika od nás!

Mějte se krásně!

Komentáře

Anonymní píše…
Moc hezké fotky! Jak pak se jmenovala ta pláž? :-) Pro rodiny s dětmi vypadá kouzelně.
Anonymní píše…
Nádherné fotečky, a moře.....kdybych doma usnula a vzbudila se až na místě, tak jo, ale tohle cestování mne odrazuje-nikdo, kdo letos někam cestoval, neodletěl na čas....ještě tak možná autem a střídání řidičů, to bych brala, hodinu jízdy já, další manžel...… no uvidíme. Teď je v plánu milovaná Šumava. Z Jizerek mává a zdraví babí Olina
Ola píše…
Letěli jsme letos prvně s roční dcerou. Nejprve do Amsterdamu, což uteklo rychle, spala ještě před odletem. Pak 8,5 hodiny do Minnesoty. Dvakrát si dáchla, mezitím svačinky, kojení, knížky, babi a děda... Zvládla to víc než skvěle a nejvíc jsem se bála posunu času, ale ani to nezaregistrovala a šla spát v obvyklou dobu! To samé po cestě zpátky, kdy jsme ale letěli přes Paříž a bylo to daleko horší. Takže příště už jen přes Holandsko :)
Anonymní píše…
Mám dva syny(15,13) a k moři(Chorvatsko,Kréta) jsme letěli až když byli ve škole na 1.stupni. Neměla jsem prostě nervy na to,abychom se s nima handrkovali letadlem jenom proto, aby byli u moře.Taky jsem nechtěla otravovat ostatní cestující mýma řvoucíma chlapečkama(zvlášť ten mladší byl mega výživný).Takže se omlouvám všem rodičům,ale nechápu proč vláčí své děti přes půl světa, jenom aby jeli k moři. Když jsem ptala na názor své pediatričky, řekla mi, že si myslí, že pokud dítě nemá nějaký zdrav.problém je mu líp někde na horách a u vody tady v Česku, než někde chytat cizí bacily,průjmy apod.Pokud však máte rodinu v cizině a u moře, je to trochu jiné -to chápu-,ale i tak to musí být stres pro všechny. Ty děti si to stejně do svých 5let moc nepamatují, ale někdy je lepší být v našich končinách a vydržet než jsou děti větší a fakt neopruzují. Být v letadle se řvoucí bandou malých dětí není med pro nikoho.Teď je vše ale jinak, takže asi mě tu ukamenujete, ale já mám tento názor. Takže Krkonoše a Beskydy to opět letos jistí! Je tam taky nádherně :).
Hezký večer
Magda
Uf, letime za mesic nizkonakladovkou poprve s detmi. Tak me to docela vydesilo! Fotky ale uzasne. M.
Marie píše…
Už to je jak u ČD 1-2,žádný problém.Luci,ale stálo to zato,těch zážitků a krásných i horkých chvilek k dovolené patří.Krásné fotky i super napsané.Hezké dny.
Anonymní píše…
Ja s Vami souhlasím,je to vazne náročné i pro ostatni cestujici,kteri jedou si odpočinout a pritom musí prezit v letadle plac a rev děti nebo kopání do zad a rodice je ani nenapomenou.Taky zatím s nasim 3 letym synem jezdíme jen autem po ČR.
Anonymní píše…
No hlavně, že jste táhli děti letadlem. Tady je tak krásně, ale vy musíte k moři a trápit děti dlouhou cestou.
Anonymní píše…
Presne vam rozumim,Lucie! My mame taky 3 kousky (nyni 2,6 a 9),a protoze zijeme v zahranici,od malilinkata s nimi letam (sama) na prazdniny do Ceska. Deti v letadle umi potrapit,ale zase nic tak dramatickeho se snad proboha nedeje. Vsichni jsme byli deti. Bohuzel plati,ze cizinci byvaji v techto situacich empatictejsi. Zato kdyz nas pri poslednim useku nasi cesty za babickou serve pani s trvalou ve vlaku Ceskych drah, rikam si - chtela bych videt tebe po 14 hodinach na cestach :-) Diky za pozitivni prispevky s preju krasne leto na cestach vsem! Olga
Anonymní píše…
Myslim,ze je skvele ukazat detem,odkud pochazi jejich tatinek, a podporovat tuto cast jejich identity. Pokud je otec vasich deti ze sousedni Lhoty, mate to samozrejme jednodussi. Vychovu k toleranci druhych byste ale opomijet nemela, kdyz uz se ji nedostava vam...
Lucie Living píše…
Vidím, že cestování se (řvoucími ) dětmi vyvolává emoce. Já rozhodně nejsem proti tomu aby se cestovalo s dětmi, dokonce je vidět , že spousta dětí to cestování zvládá celkem v pohodě. Naše děti ne. S Adamem jsme cestovali od miminka, jednak jsme často létali právě do NL a pak jsem s ním kvůli atop. ekzemu chtěla trávit v létě nějaký čas u moře, jezdila jsem ale autem. Teď cestujeme minimálně, ale vidím, že cesta autem je pro nás prostě mnohem lepší řešení. Chci aby se i Adam někam podíval a neseděl kvůli prckům doma (prosím neargumentujte tím, že mám potomstvo špatně věkově rozplánované:-))) ), prostě děti jsou naší součástí a podle mě bychom měli děti začlenit do našeho stylu života a ne se naprosto přizpůsobovat, jasně že člověk se přizpůsobuje automaticky už jen tím, že si v resturaci vybere místo hned vedle dětského koutku a ne na baru :-), ale všeho s mírou.

Poslední dobou hodně létala babička za námi, bohužel loni v den kdy měla právě letět k nám a měl ji děda odvézt na letiště, odvážela nakonec ona jeho do nemocnice s mrtvicí. Od té doby se o něj musí nepřetržitě starat a my jsme ji už moc chtěli vidět.Moře byl bonus navíc:-).

Sama nejsem nadšená, když cestuju a okolo prudí děti, ale s jejich rodiči spíš soucítím než bych na ně byla naštvaná :-))), pokud bych chtěla svůj klid tak myslím letenka v bussines třídě je řešením. Veřejná doprava je holt pro veřejnost a člověk se setká s různými věcmi a musí jě zvládnout.Řvoucí děti jsou ještě celkem pohoda oproti vědomému chování některých dospělých.

A tedy maminky , které cestují s více dětmi samy veřejnou dopravou (jakoukoli :-)) - máte můj obdiv.



Hana píše…
Luci- dcery děti cestují od malička jak autem tak letecky....a nikdy nebyl problém, je fakt že to vždy většinou celé zaspaly.... Jak se vyjelo autem na noc -tak usnuly hned na prvních km jednou vyčůrat na cestě a vzbudily se až po 12h u moře.
Letadlem to dobře snáší....nyní jsou zase u moře. Jo zažila jsem za své cestování taky brečící a zlobící děti....je to nápor jak na rodiče tak na okolí....ale nikdy jsem si neřekla sakra proč s nima nesedí doma...a proč by měli ,že ano. Vídám jak cestují rodiny s malými dětmi v kočárcích . Nesouhlasím s těmi co tu píší , že si děti nepamatují, že z toho nic nemají. Asi jak které - naše si pamatují moc dobře od malinka kde byli a jak tam bylo .....vyprávějí.
Lucko ,nenech se odradit těmi negativními komentáři- jen nevím proč jsou anonymní - stydí se za své komentáře- nejspíš!!!!!!!Hezké dny přeje Hanka
Lucinko, měli jste fajn dovolenou.My s mužem jezdíme každý rok do NL obytným vozem.Máme tu zemičku moc rádi a lidi jsou tam úplně povahově jiní než u nás.Už se moc těším.Mějte krásné prázdniny.Martina
Anonymní píše…
Náhodu, na všechny se vyprdněte, úžasný to bylo já bych svoje děti taky vzala, cestujeme s nimi od jejich 2 let. :-)
Iveta
Anonymní píše…
Lucko, auto 10 hodin z Google Maps super. ALE prvni zacpa vas ceka na D1 a pak uz v tom jedete ;-)). Vsechno ma sve pro a proti... cestovat s detmi se nekdy proste musi a jsou to nervy - auto nebo letadlo. Trajekt je taky udalost... metoda : VYDRZET!
Anonymní píše…
Luci, já bych zvážila příště bydlík, když oba s mužem řídíte?
Jinak se nepřikláním k nikomu z komentujích, mám zkušenosti z ciziny jen se zájezdy busem.
Naši mladí létají na dovolené i s dětmi - mými dvěma vnučkami a pohoda.
Jiřina z N.
trvalkadahlia.blog.cz
Marie píše…
Luci jen létejte dokud ještě máte za kým..Taky by mě bylo moc smutno po dětech a vnoučatech.Já to tak dramaticky nevidím,zvládli jste to skvěle.Ten let vyváží to krásné co jste zažili.Děti jsou děti,hned nervní a hned zlatíčka.Krásné dny.
Jana píše…
Krásně napsané... cestuji sama (jen vlakem a autobusem se třemi dětmi) a někdy je to adrenalin... a taky jezdím na výlety se třídou, takových 15 pubertaku, to je taky super!😁
Jana píše…
Je zde krásně, ale nemáme moře, a když zde děti nemají ani tu druhou babičku...
Anonymní píše…
Jak to tak čtu, je těžké najít zlatou střední cestu. Myslím, že v dnešní době je to spíš o tom, že rodiče se nechtějí omezovat o zážitky a tak cestují s dětmi všude kam se dá i když ta cesta je pak silně náročná pro všechny zúčastněné. Nedávno vyšel článek v Magazínu MF o cestování s malýma dětma. Souhlasila jsem ve všem. Ač máme dva větší syny a cestování je už vpohodě,když byli malí jsme jezdili jenom autem a po ČR. Jednak proto, že jsme neměli peníze na drahé dovolené venku, jednak byli fakt živí až oči přecházeli...
Spíš si myslím, že rodiče dětí by je měli umět ukočírovat,aby ta situace byla snesitelná pro všechny kolem, kteří cestují s nimi. Víte chci si na dovolené odpočinout a tak vítám pobyty pokud možno bez řvoucích dětí kolem.
Katka.
Anonymní píše…
Dobrý den,
ta věta o tom, že rodiče by je měli ukočírovat, TA TU MĚLA ZAZNÍT HNED.
X-krát jsem zažila, jak matka lvice argumentovala řvoucí děti:"Vždyť to jsou děti" - a v případě, kdy se průvodce snaží vyprávět a ostatní si to chtějí užít, bylo jejich chování dost nevhodné.
Včera cestou z Plzně to už řidič nevydržel a vlítnul na poslední sedačku v buse, kde matka nechala skákat dvě děti, třetí měla na klíně a zcela logicky jí řekl, že kdyby třeba prudce zabrzdil, že se jim může něco stát a on má problém.
RADŠI TO PŘELOŽÍM, AŤ SI RODIČE JEZDÍ S DĚTMI - ALE VÝCHOVA JE PRIORITOU. Ano chápu, může to překazit únava dětí, špatná nálada...ale opravdu jsem byla x svědkem, kdy chování dětí bylo rodičům u zádele...
A já jsem máma, jezdím se synem jenom busem a vlakem.
Magda
Petule píše…
MYslím, že oba způsoby cestování jsou protivné, když se sejde pár nepříjemných věcí najednou. Takže je to jedno a lepší je to brát s nadhledem a asi občas dělat, že ostatní nevidím a omluvit se mi problém nedělá, ale bičovat se nebudu :)
Jinak nádherné fotky... Tu s východem slunce mezi stromy bych si od Vás koupila a dala na zeĎ, nemáte zájem? Petra
Made in Kolouch píše…
Uf, to je dobře, že jste to zvládli bez úhony. Díky vašim posledním článkům a fotografiím jsem se totálně zamilovala do Holandska, hlavně do Texelu,kam bych tedy paradoxně chtěla vyrazit mimo sezónu, protože neradi davy. Co myslíte? Dá se to tam, anebo i obchody a ubytování mimo sezónu nefungují? Myslím tím třeba září anebo duben/květen?
Anonymní píše…
Děti jsou děti prostě no ,někdy zlobí i při sebelepší výchově,s našimi dětmi jsme cestovali asi od roku a pul a naprosta pohoda,i když tedy byly někdy až moc hodné,a to jsem si přála ještě třetí dítě a už se nezdařilo,tak jsme si ho vypujčili,na výlet,na dovču...cesta letadlem i jinak byla vždy pohoda,nestresovala jsem se kvuli dětem ale abychom v pořadku doletli,takže manévr nad letištěm by mě hodně rozhodil. ted máme děti velké a už zase cestujeme s pujčenými čtyřletymi dvojčaty,at si jejich rodiče odpočinou,nikdy jsme neměli s dětmi problem a asi jsem se setkala zatím i s milými rodiči dětí na cestách,špatné zkušenosti mám s nervozními duchodci a dospěláky,děti miliji,chtěla jsem pracovat v Mš ,nevyšlo mi to,a tak jsem ve zdravotnictvi. Luci přeji at jste stále v pohodě s vašimi krásnými dětmi a prima manželem. A jdu balit,čeká nás 14 dní u moře...i s dětmi,dae
Anonymní píše…
Krásně napsané,je to i muj nazor,Luci cestujte a budte v pohodě,dae
Anonymní píše…
Milá Lucko, krásné fotky a dovolená, až trošku závidím :-) ale ne moc, jen kvůli tomu, že naše děti vidět takovou pláž, tak už je odtamtud nedostanu :-D Mějte se krásně a užívejte krásné letní dny! Tereza
Unknown píše…
Milá Lucie, při čtení Vašeho příspěvku se musím smát, skoro jakoby jsme váš odlet domů okopírovali :-), my "jen" se dvěma raubíři. Opravdu nevím, kde bych tu třetí ruku vzala a obdivuji tímto všechny, kdo cestují se třemi i více dětmi a že jich na cestách potkáváme! Se dvěma syny jsem si už troufla i sama a musím říct, že když vedle sebe mají jednoho dospělého, jakoby vycítili, že nemůžou řádit tolik - starší syn, 9letý začne být rozumný a malý, čerstvě 4letý raubíř ho napodobuje :-)))). Jinak je to boj a každodenní snaha je někde utahat.
A píšu i proto, že stejný zážitek při přistávání jsme měli loni, měla jsem pocit, že už každou chvíli dosedneme na zem a najednou motory naplno a vzlétli jsme, asi 20 min okruh na další přistání.
Důvod - ranvej obsazená jiným letadlem, moc jsem to tenkrát nepochopila, stalo se mi to poprvé. Nicméně ač je to asi v pořádku, nic moc příjemného to není.
Co se týče cestování s dětmi, myslím, že je každého věc, jak, kam a v jakém věku dětí a s kolika dětmi létá. My s nimi cestujeme odmala (ne s cestovkami), cca od 1 roku a naše pediatrička moře vřele doporučuje a to v zimě (asi proto jsem si ji vybrala :-)). Ale na to jsem si troufla až od jejich 3 let. Nejezdíme do hotelů, máme rádi jednoduchá ubytování typu B&B. Airbnb mám poslední dobou vůbec nejradši, a to vaše vypadá skvěle! Byli jsme ted v Andalusii a nocovali téměř jen přes airbnb, nádherné apartmány, na každé hledání v dalším městě jsem se těšila a konstatovala, že je to snad lepší inspirace než časopisy o bydlení. A každý byt vypadal ještě lépe než na fotkách! :-).
Co se našich dětí týče, jsou nadšené a vše si pamatují, starší syn si pamatuje detaily z dovolené, kde mu byly 3 roky! Možná je to těmi našimi vtipnými i peprnými zážitky na cestách, lidmi, se kterými se poznáme a tím, že nesedíme na jednom místě.
Trochu jsem se rozepsala, v podstatě jsem chtěla napsat, že vaše dovolená vypadá skvěle a děti si to museli dost užít. Obdivuji, že při nich zvládáte ještě psát na blog takhle dlouhé příspěvky! Já na dovolených každý večer padám o půlnoci a probírám se další den v poledne po druhé kávě :-))) A po dovolené by se mi hodila menší dovolená, nejlépe vypnout mozek někde v úplném tichu, kde nemusím nic řešit, nikoho okřikovat a nikdo po mě nic nechce! Ale neměnila bych..

Moc ráda k vám nakukuju a čtu vaše příspěvky, mějte krásné léto..

Petra
Petule píše…
Milá Lucie, jestli se mohu připomenout, mohla bych od Vás koupit dvě fotky z Vašeho konce Holandska? Ten východ slunce mezi stromy mě úplně uchvátil a chtěla bych je dát vytisknout ve větším formátu do ložnice :) Ráda vstávám s hezkým výhledem! Děkuji a přeji krásné slunné dny! Petra

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...