zahradníci

Krásný den přeji!



Jaro se sice občas ještě se zimou pere, ale i těch pár teplých slunečných dní stačilo k tomu aby jsme začali zahrádkářskou sezonu.

Po pár letech mých zahradnických pokusů vím, že rozený zahradník určitě nejsem, ale našich 8 bedýnkových záhonů už pomalu dávám do kupy a jeden už má nájemníky.
Hrášek, ředkvičky a mrkev.

Prcky samozřejmě baví jakékoli semínka, hodně hrabání se v hlíně a pozorování , případně i sbírání kdejaké havěti. Teď to jsou různé žížaly, mnohonožky larvy a housenky, které nacházíme při hrabání v záhoncích.

Adam už je náročnější a sám si vymyslel , že letos dětem udělá teepee z fazolí.
Určitě bude potřeba ho trochu popostrčit, ale mám radost z iniciativy i když zatím jen ústně :-))).

Letos mám hodně semínek od firmy SEMO, která mi je nabídla na vyzkoušení. Vybrala jsem bio řadu a pak máme něco na parádu a právě i pro tu havěť.


Celou nabídku najdete TADY.

Některou zeleninu je dobré předpěstovat a tak máme první semínka za okny.

Já jsem sice vyrostla v paneláku, ale jako skoro všichni i my jezdili každý víkend a všechny prázdniny na chatu (nebyla to vyloženě chata , ale pár pokojů ve mlýně v chatové osadě) a tam se zahradničilo. Jenže já si z toho pamatuji jen to, že když mě to zajímalo a já se chtěla hrabat v hlíně , většinou jsem byla vyhnána s tím, že tam nemám strkat co tam nepatří a pak později, když jsem já už o zahradničení neměla vůbec zájem, mě zase mamka nutila podílet se a celou dobu mi dávala cenné rady, které jsem jako puberťák poctivě pouštěla jedním uchem tam a druhým ven.

Snažím se na to jít s dětmi jinak a nechat jim trochu volné ruce.




A tak je většinou zemina skoro všude a semínka , která jsem si původně chtěla poctivě označit co je co, jsou v zemině dřív než jsem stihla sledovat co a kde:-).



Ale prcky to náramně baví.



Zalévání úplně nejvíc.





Později jsem v okně našla vedle misky se semínky salátu taky obal jakéhosi lusku semínek vrby (asi) které jsme našli na zahradě. Tak uvidíme co se chytí :-).



Vlastně první pěstitelský úspěch máme.
Ještě než jsem odjela do Paříže,  právě semínka nalezená pod vrbou prťata zasela a něco nám roste.









Už se těšíme na další pěkné dny.
Momentálně u nás téma semínek a toho jak rostliny rostou je téma číslo jedna.

Mějte se krásně!


Komentáře

Anonymní píše…
Já myslím, že vám roste akát :-). Hana
Anonymní píše…
Krásně se děti zabaví a možná i nějaká ta úroda bude. Dobře to, milá Lucie, vedete.
A zalévání: holiny a konvička - to k předškolním dětem patří.
Mějte se ve mlýně moc hezky.
Jiřina z N.
Anonymní píše…
Hlavně, že je bio :-). Lea
Hana Šlechtová píše…
Na fotkách je vidět, jak si to oba užívají. A je to dobře.
Tak ať máte velkou úrodu, která bude třeba i překvapením.
Mějte se tam všichni moc fajn!
Hanka

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...