Na vodě...

...v pohodě!

Přeji pěkné dny!

Vzít děti na vodu jsem měla v plánu už dlouho, vlastně od té doby co si kousek Sázavy sjel táta a Adam, před pár lety.
Tenkrát jsem vozila Maxe v kočárku a Annu nosila pod srdcem a s holandskou babi jsme jezdily autem kolem vody jako doprovod.

Naplánovat vodu pro nás všechny byl trochu oříšek.
Nejprve jsem hledala úsek který by byl přijatelný pro děti, pak se mi nedařilo na daném úseku najít kemp s přijatelnou recenzí.
Taky jsem nejprve zvažovala jestli půjčit kanoe a nebo raft.
Nakonec jsem si nechala ve všem poradit přímo v půjčovně lodí SAMBA .

Jeli jsme na raftu pro 4 osoby.
1.den
 Úsek  tábořiště Omaha nad Kácovem (Zliv)  - tábor YMCA Soběšín
10,5 km 2 jezy, cesta od 10:30 do 17:00. Jednou občerstvení v Kácově.

Přespali jsme v táboře YMCA Soběšín v chatičce.

2.den

úsek tábor YMCA Soběšín  - Český Šternberk.
6,5 km 2 jezy, cesta od 11:00 do 15:30.
Jednou občerstvení v Soběšíně , jednou čůrání na louce:-).

Všechny kanoe nás předjížděli, žádný raft.
 Z toho usuzuji , že kanoe je rychlejší, je dobré s tím počítat, protože my jsme měli na druhý den původně v plánu doplout do Ledečka což je dalších asi 10 km, ale po zkušenosti z prvního dne jsme to přehodnotili.

Na tábořišti Omaha nad Kácovem jsme zaparkovali auto a vyzvedli jsme si nový dopravní prostředek.

Přepakovat batohy do barelů byl docela masakr. Pokud jste zvyklí cestovat s kufrem na kolečkách a krosna vám přijde chaos (jako mě ) tak barel ještě další level :-).

Boty do vody jsem koupila všem a vesty i pádla vám půjčí. Helmy musíte mít své pokud chcete, ale voda je opravdu klidná  tak jsme je nebrali (po poradě s půjčovnou).

Pokud bychom jeli na víc dní, dva barely by bylo málo a víc by se jich na raft s námi nevešlo, museli bychom volit asi větší loď. Ale i upádlovat ve 2,5 lidech tohle dalo docela práci.

V kiosku jsem si ještě stihla opařit ruku kafem a tak jsem seděla ve člunu jako první a chladila prst ve vodě.

Ale během chvilky bylo ve člunu vše a všichni a mohli jsme vyrazit za dobrodružstvím.

Já měla trochu hrůzu z jezů.
Ten první, zavelel náš táta, sjet a tak jsme se po prozkoumání map, navigace a fotek vydali doprostřed jezu kudy obvykle lodě sjíždí.
K mojí radosti, tam bylo sucho a voda netekla, takže jsme vyskákali a raft přenesli.

Kdykoli jsme potrkali jiné vodáky dávali se s nimi naše děti do řeči a po prvním ahój, jim oznámili že jsou vodáci,  co vše vezme, kam jedeme, co nám uplavalo, co a koho už jsme potkali a plno dalších detailů:-).

U dalšího jezu jsme si říkali, že jak je málo vody tak to bude asi podobné a vydali jsme se pomaličku k prostředku obhlídnout situaci.
Rozmýšlet už jsme pak nestihli nic, protože proud nás táhnul a nám nic jiného než jez sjet
 nezbylo :-).
Super adrenalin, děcka jásala, já lapala po dechu a to nám snad ani do člunu necáklo:-))).
Ostatní vodáci na břehu tleskali a děti měli další historku pro další předjíždějící vodáky.

Občas jsme se ale dostali na místa , kde bylo nutné vyskočit a raftu pomoci přes mělké dno.
To mě bavilo.

Pro zábavu jsem dětem vzala dvě houbičky, kterými celou dobu omývaly raft a sbírání různého listí byla taky fajn zábava.
Nejvíc děti bavilo jíst a pít na lodi:-).

A tady jsme už u našeho tábořiště.

V kempu YMCA jsem měla rezervovanou chatu, jen jsme zakotvili dost daleko od chajdy a táhnout ty barely dalo docela zabrat.

Adam si hned v kempu našel kámoše a víceméně jsme ho celé odpoledne a večer neviděli a prťata obhlédla všechny prolézačky a pískoviště a červená limonáda tekla proudem :-).

S výběrem kempu to byl trochu oříšek, původně jsem měla v plánu trasu s přespáním ve Šternberku, ale na tamní kemp u Karla jsem našla samé špatné recenze, pak jsem vybrala kemp Horka, ale zase úsek před Horkou prý nebyl moc vhodný pro malé děti, tak tohle byl nakonec fajn kompromis.

Trochu mi tu chybělo místo kde by se dalo schůdně vykoupat:-). Já na odvážné skoky do vody moc nejsem :-).
Ale třeba u toalet a koupelny máte v kempu opravdu na výběr.
Hned za chatou jsme měli trochu krutou nostalgii :-), uprostřed byly nové opravdu  luxuxsní sociálky i s nízkým umyvadlem pro prcky.

V ceně ubytování byla i prima snídaně formou švédského stolu v krásné stylové jídelně.

A po snídani hurá na další část cesty.

tak co brácho, dáme jez?

Nalodění bylo tentokrát o hodně snazší a věřím , že za chvíli bychom to měli v malíku.

Pro sjíždění jezů jsme zvolili trochu jinou strategii.
Zaparkovali jsme v bezpečné vzdálenosti před jezem a já šla na obhlídku.

První jez byl s varováním pro rafty , že jsou v jezu železa. Díky obhlídce jsem pochopila o co jde a protože tady to sjet středem nešlo a vedle sjezdu byla dost divoká voda přetáhli jsme prostě člun přes jez, to zase na chvíli děti zabavilo.

Další jez jsme opět obhlédli a sjeli,
 tentokrát jsem to rozdýchala předem :-).

Jen se nám mírně vymklo z rukou ( z pádel) zastavení u kiosku :-).
Museli jsme zapřáhnout tatínka :-).

A pak už jsme si s malou zastávkou na čůrání a popálení se od kopřiv dopluli až do Českého Šternberka.

Tam jsme si stihli dát ještě velmi vydatný oběd, svíčková, gulášek i řízky byly a pak ještě palačinka a cheesecake, pivko a kafíčko a taky pořádný slejvák.

Déšť nás na vodě tedy minul, ale prťata nezapomněla cestou na vlak oznámit vodákům pod námi , že jim prší :-).

Výlet zakončil Adam svou pubertální hláškou , proč jsme se dva dny  tak dřeli, když ten samý kus cesty jsme mohli jet vlakem půl hodiny :-).

A ještě si poznamenám na konec.
Potřebuji taky šusťákovou bundu pro sebe!
Abych nemusela za deště chodit v krytu na krosnu:-).

A příště bych měla pozorněji sledovat kalendář, protože díky odsouvání výletu na teplejší počasí, jsem úplně zapomněla počítat s tím, že moje perioda a dobrodružné výlety