naše mini dovolená...

...a skoro rozvod :-)

Krásné úterý přeji!

Určitě už čekáte na nějakou reportáž z našeho výletu, jste zvědaví kde jsme všude byli, když už jsem si tu vyžádala tolik tipů, kam se kolem Lipna podívat.

Tak reportáž bude, ale zase tak moc jsme toho nenavštívili, měla jsem velké oči.
Děti mě opět přesvědčily, že vyrazit si na 4 dny, opravdu nemá cenu.
Pokud si totiž spočítám poměr stresu s balením, cestou , aklimatizací a  dovolenkovou pohodou, je to výrazně ve prospěch stresu.

A pokud máte hodně zaměstnaného tatínka, který se k vám na výlet vlastně jen přidá, ale celou dovolenou je myšlenkami stejně v práci, máte pak místo tří dětí , děti čtyři:-).

Takže začnu mínusama.

Cesta dlouhá, s prckama celý den na cestách a ze 4 dnů nám na dovolenou zbývají dva.

Ubytování jsem vůbec nevychytala, domek nebyl oplocen a tak jsem se nevyhnula stresové situaci, kdy jsem si odskočila na toaletu a poprosila Adama aby juknul na Maxe, ten jezdil na tříkolce kolem domu a vlastně jsem ho i já celou dobu slyšela, jenže jakmile jsem se vrátila, venku ticho Max nikde, na volání nereagoval a když jsem vyběhla před dům tak tam byla jen tříkolka.
Matky znáte to?
Panika, kam běžet hledat, vpravo, vlevo, když poběžím na jednu stranu a on bude na druhé, dostane víc času na to ztratit se, nikde nikdo, tak sebrat ho snad nikdo nemohl...
...kuk mezi nedalekým křovím a boudou na elektro se na mě zubí v absolutní pohodě Maxíček.

Cena ubytování, hrůza, měla jsem obětovat trochu spánku a hledat a hledat, jde to špatně když máte daný termín  a do odjezdu pár dní a skoro u všeho co by se vám líbilo vyskočí buď "do konce srpna obsazeno" nebo "vzdálenost k vodě 2km a víc" a nebo ještě "ubytování pouze od so do so", když nevíte jak to tam vlastně vypadá a chodí. Pro příště jsem poučena.

Nevzala jsem s sebou žádné zásoby, příště asi kamkoli pojedeme beru alespoň kafe.
Po zkušenostech ze Švédska, bývalo i v té nejhůř vybavené chalupě alespoň instantní kafe, cukr a sůl, ale většinou tam toho bylo víc, tady nic. A večer už jsme neměli energii na nákup.
Obvykle vstáváme hodně časně, tak ráno někdo skočí do obchodu.
Bohužel jsme časně nevstali, ráno jsme se pohádali (za což může určitě i absence toho kafe :-)) a na kafe došlo až odpoledne.

Asi dělám někde chybu.
To si říkám vždycky, když se snažím nějak zklidnit moje rozjivené děti a závistivě koukám po mamince která má v nosítku miminko a u nohou dva menší špunty, kteří se jí drží vzorně za ruce a povídají si o tom co budou dělat  nebo co budou jíst, úplně v klidu .

Další minus je kapacita paměti, moje kapacita.
Zapoměla jsem doma jediný batoh na záda, mimo jiné s hygienickou taškou mého muže.

No a teď už jdeme na plusy:-))).

Někdy nás zlatíčka překvapí a jsou vzorní:-).

Vyšlo nám super počasí a tak jsme se většinou rochnili ve vodě.

Andy byla z vody nadšená.

Tady jedna pohodová fotka z restaurace...

...fotka je sice pohodová, ale jinak to byla celkem katastrofa.

Adam se nudil a tak prudil nás a nebo Maxe, Andy se culila pouze pokud jsme ji měl někdo v náručí, jinak řev a i na ruce buď blinkala, takže jsem neustále utírala jí , sebe a vše kolem, do toho jsme museli hlídat Maxe , který byl na svém energetickém vrcholu a řádil.
Nejprve jen na hřišti za mnou, ovšem pak se otrkal a protože na hřišti potkal parťáka s podobnou energii, ale staršího měli jsme o zábavu postaráno.
buď utíkali k vodě, kam Max sám ještě nemůže nebo se snažil vylézt po vzoru kámoše na kamenou zídku. O jídlo nestál vůbec a dával to najevo, zatímco já jsem se snažila tedy najíst a dostat do něj alespoň něco, tatínek jedl celkem v klidu aniž by zaregistroval, že Andy kterou má na klíně se pustila do pojídání květinové výzdoby. Náš Max , vlastně stejně jako ostatní naše děti, se vůbec nestydí a když zahlédne u někoho v restauraci na stole pohár, klidně se sebere a jde si k úplně cizím lidem dělat "prosím prosím mňam mňam", naštěstí je roztomilej a tak to lidi berou, ale prostě tak nějak návštěva restaurace nás dost fyzicky i psychicky vyčerpává:-))).

Bydleli jsme přímo v Lipně, kde je určitě dost vyžití pro děti. V podstatě na každém rohu je nějaká atrakce, hřiště, bobová dráha, lanová stezka a ani přímo u vody není o atrakce nouze.

A bydleli jsme hned pod kopcem , kde je v lese postavená stezka v korunách stromů.

Dá se k ní dostat několika způsoby.
Lanovkou, kde by byl ovšem trochu problém s kočárem a uhlídáním prcků.
Proto jsme se vydali po silnici.
Z lipna to není daleko, ale je to pořád do kopce , takže s kočárkem to trochu zabrat dá.
Ale je to fajn procházka lesem.

Nás ještě tatínek dovezl kousek výš, až k zákazu vjezdu.
Odtud jsem došla s kočárkem a Max na odrážedle a kluci to pak vzali z Lipna lanovkou.

Pod rozhlednou je hřiště, občerstvení a někde tam má být ještě království lesa, tam jsme se ale nedostali, protože naše prťata mají rádi svůj režim a tak se musí po obědě do hajan.

Na stezku jsme nesměli s odrážedlem, ale i tak se to Maxovi moc líbilo a i pro malé a živé děti je stezka bezpečná.

Z rozhledny je krásný výhled na okolí.

A starší děti a dospělí, co si chtějí zakřičet si pak můžou cestu dolů zkrátit toboganem.

Po tom co jsme prošli stezku a občerstvili se, jsme rozlouskli další logistický oříšek, jak se dostat dolů bezpečně se všemi dětmi, když ještě Adam chtěl jet na koloběžce.
Maminka si vzala Maxe do nosítka na záda, Andy do kočárku, odrážedlo na kočár a hurá po silnici k domu, uložit děti k odpolednímu spánku.
Cestou jsem potkala dva zchvácené cylklisty, kteří ocenili můj výkon slovy "borec na konec" a Max i já jsme dostali bonbón :-))).
A výkon to byl , protože i po pár dnech cítím svaly vzadu na nohách:-).

Jaké bylo překvapení, když dorazil muž s tím, že na koloběžkách nejeli, protože u sebe neměl ani občanku,  oproti mně, byl on velmi nalehko:-).
"Za trest" dostal odpoledne prcky k vodě...

...a já si jela sjet kopec na koloběžce s Adamem...

... což jsem docela ocenila, protože to byla chvíle pohody...

...a relax.

A ještě jedno plus mělo ubytování a to saunu, kterou jsem si každý večer před spaním dopřála a to nemělo chybu.

Myslím, že přehrada Lipno je super místo pro dovolenous dětmi, ale příště pojedeme minimálně na 14 dní a věřím, že tu musí být moc fajn i v zimě, protože je tu hned několik sjezdovek.

Teď už jsme zase pěkně doma a já se jdu opět prodítrat horami prádla a taky seznamem věcí do školy.
Už se nám to krátí.

Mějte pohodové poslední dny prázdnin!

Anonymní píše…
Lipno je strašně proflákle na dovolenou s dětmi, jela bych tedy priste mimo letni prazdniny, ideálně červen. Ubytko bych taky dala spáš na jiné místo než samotné Lipno, ale Přední výton nebo Nová Pec, ale zas tam nejsou takové služby - restaurace, cukrárny atd. Na 4 dny jste měli jet někam tak do 100km. Zjistila jsem že cim casteji jezdime - baleni, tim lepe - je to pak vychytanejsi a tak me to nestve, proste si to clovek zautomatizuje jako jine veci.
Danka píše…
Zrovna jsem se vrátila z "dovolené" se třemi a půl puberťáky a jedním a půl dítětem (ty půlky je jeden desetiletý :-)) S tatínkem to bylo šest dětí, takže naprosto rozumím :-) místo ale bylo nádherné. Klidný konec prázdnin :-))
Luci, napinave cteni jako detektivka, ale my to mivame podobne - take okukuji ty hodne deti, co jsou vzorne u maminek, v klidu se najim malokdy, nase deti nejsou typy do restauraci, nebo takove, co chodi vzorne po okrajich vozovek apod., a to nemluvim o jejich vzajmenych konfliktech. To ale casem zapomeneme a zustane to hezke, doufam:-). Poklidny nastup do skolniho zarizeni preju. M.
Milky píše…
....milá Lucko, jednou i na zápory budete vzpomínat s úsměvem....Mě spíš překvapilo, jak Adam vyrostl !!!! Asi to bude i tím, že přes léto nebyl tolik na blogu, tak mi přijde veliký...ale ono to letí.....hezké dny všem....
Unknown píše…
Lucie, jak já Vám rozumím! Tak to prostě s dětmi je:) a nebojte, i ty děti, které vypadají spořádaně, mají své vrtochy:) Naše letošní dovolená v Chorvatsku se odehrávala v podobném duchu...bohužel náš tatínek na práci nejen myslel, ale většinu času proseděl u pc na terase... Mějte se krásně! Kamila
Anonymní píše…
Lucka, píšeš o mojich troch deťoch a mužovi.
A keď sa k nám pridal Milo, ktorý ,,pokazil aj kopu uhlia,, a na hranie mal betónovú kocku, aby ,,prežila,, tak boli naše dovolenky zpečatené:
vlastne len pracovné, kvôli Milovi a len s františkánskymi reholníkmi - dobrovolníkmi!
A s kňazom kvôli sv.omši, ktorá nás kriesila:-)
Pa, borec(môj muž zanechal horolezectvo, pochopil, že stačia naše deti a túra)!
EMa píše…
Milá Lucie,
moc si cením vaší upřímnosti a my - teda ta normální většina,
víme o čem Váš příspěvek pojednává...i to mezi řádky:)
Ale ty závistivé husy / ty martinské nechť mi prominou - míním ty autorky
urážlivých komentů po článku o nových židlích do jídelny/, tak ty
si na Vás smlsnou,nechtě jste jim udělal jistě velkou radost.
Článek super, časem a věkem dětí bude už jen líp...
Krásný podzim Vám všem do mlýna!
EMa
Jana píše…
Ach, ach, mám to taky tak! Několikrát jsem se dovolené na pár dní radši vzdala, protože když jsem porovnala energii na balení a chystání a pak praní a uklízení, tak říkám, že radši doma! Já jenom k těm matkám, co na dovolené vypadají v pohodě... Lucie, ony tak jenom vypadají. Já si to samé myslím o vaší rodině, třeba po rychlo shlédnutí fotek ze Švédska...a ono je to jinak:-) Tedy tak, jak všude:-)
Anonymní píše…
Zdravím Lucie,vaše příspěvky čtu ráda,poněvadž jste upřimná a píšete o běžném životě ,,nás normálních rodin".A ty mínusy máme všichni,nikdo není dokonalý....Většina dovolenek je u nás v podobném duchu)))).Jste skvělá ženská s úžasnou rodinou♥.Přeji pohodový start školního roku...Šárka
Paráda, letní Lipno jsme ještě nezažili, jezdíme tam už několik let v zimě na lyže, to můžu jedině doporučit a pokud jste byli v Lake resortu, což vypadá podle popisu, že ano, tak v zimě je super nejen ta sauna, ale i ten krb v obýváku:-). Už se těšíme, jak si to v zimě zase užijeme:-), jezdíme ale na týden, protože to máme ještě dál než vy:-). Mějte se krásně. Jiřina
Smekám!
Dobrý den Lucie,zdravím Vás a normálně smekám!Vaše povídání jsem přečetla jedním dechem,máte zas můj obdiv,ale to už jsem tu psala..na Lipně jsme byli taky,ubytování ve Frymburku v hotýlku,je tam opravdu moc hezky.Vaše dětičky si to jistě užily,Vy asi trochu méně,teď to tak třeba vnímáte,ale časem budete vzpomínat s úsměvem.Hlavně,že vám vyšlo počasí a v pořádku jste se vrátili!Těším se na další povídání,fotky a přeju Vám i celé rodince hezký zbytek léta.Radka z Poděbrad
Chápu že dovolená na pár dní nemá pro vás smysl. I mě nebaví balit a zase vybalovat na takhle krátkou dobu a to jsme dva dospělí. Natož s dětma! Tak si to příští rok zopakujete a bude to lepší ;-) Vyberete lepší ubytování a děti budou starší :-)
Káťa píše…
:) jsem vorvaná jen když to čtu:) už jsem babička a tohle bych už nedala:)
Sherine píše…
Jak to tady čtu (i komentáře), tak to asi není tak, že by z mýho kluka byl chlap, bude to pořád o jedno dítě navíc, jo?
Krásný blog a krásné články. Pěkně se mi tady u Vás relaxuje.
Anonymní píše…
Milá Lucie, na Lipně v Korunách stromů jsem také byla a je pravda, že hodně času strávíte na cestě. Váš příspěvek je napsaný pravdivě, zajímavě a jak píší ženy přede mnou, krásně se četl. Líbí se mi, že napíšete jak vše skutečně proběhlo a úplně jsem se do té situace vžila.
Jinak - domeček na zahradě se Vám povedl, je skutečně nádherný.
Přeji školákovi Adamovi hezký start do nového školního roku a Vám hodně síly, pevné nervy a hodně dalších skvělých příspěvků.
Mějte se moc hezky. S pozdravem Miluše.
Pozor - cyklisty.
Lucie Living píše…
díky, opraveno
Anonymní píše…
Poutavé... pravdivé, leč vše si děláme sami. tedy my žena včetně mě. Když byly děti malé a já na mateřské restaurace nepřipadala do úvahy kv. ceně. Navíc musely poslouchat. Tatínci jsou skoro všichni stejní :-D mají vrtochy jako my. Příště doporučuji penzion ve Vřesné-blízko Lipna vč. polopenze -luxusní s obr. oplocenou zahradou. Hezké dny JP
Sice mám děti jen dvě, když nepočítám pana Božského, ale už i týdenní dovolená mi přijde málo, když vezmu v potaz, kolik toho člověk musí zabalit. Takže rozumím a stále Tě obdivuju.
Milá Lucie,zvládla jste to skvěle,a příště se chybičky vychytají,děti budou maličko větší a vzpomínat budete s usměvem,Adámkovi štastný krok do školy a Vám všem pohodové dny...dae
Věra píše…
Lucinko, moc ráda čtu váš blog. Škoda,že jsem nevěděla,že jste na Lipně a že vám chybí kafíčko,hned bych vám ho přivezla,bydlím totiž kousek pod přehradou.Jsem ráda,že se vám u nás líbilo. Věra .
Anonymní píše…
No vidite a ja bych považovala za husu zrovna Vas mila EMo - neni slozite napsat co se vseobecne zde ocekava. Taky bych mohla nazvat paní husou Lucii ptz táhnout se 250km tam a 250km zpet na dva cele dny se tremi prtaty do ubytovani bez jídla a ocekavat kafe zdarma - to mi hlava nebere. Clanek hezky Lipno taky ..
Pavla píše…
Luci, tak to bych tedy nedala! Obdivuji tě, nejen za to, co dokážeš, ale i pravdivě vše napíšeš. Děti máš krásné.
Anonymní píše…
Zdravím vás krásná rodinko a úžasné děti,zhltla jsem článek i fotky.
I když nebylo vše podle vašich představ jednou na to budete určitě vzpomínat.
Užívejte si posledního dne prázdnin,uz nám to zase začne.
Mnoho energie a když dojde,tak máme to kafičko přece.Svaťka
Anonymní píše…
Tak jo EMo, lezení do zadku vám vážně jde a taky už víme že patříte do té "normální" většiny která pochopitelně nejlíp ví oč jde. Myslím že i ostatní vědí naprosto přesně o co jde, prostě člověk míní a život mění, všichni jsme takové víkendy zažili a že by se našel někdo kdo by na tomhle vyprávění hledal nějaké mouchy, to se mi nezdá...... tak si dejte pohov, nikdo nestojí o vaše podlézavé spiklenectví.
EMa píše…
Njn, potrefená husa nejvíc kejhá.....
Tak jste si, dámy, ulevily.
Je vám líp? :)))
Anonymní píše…
Ježiš, to jste fakt lezli do té špinavé vody - vždyť to vypadá jak naředěné bláto - fujtajbl. Byli jsme tam s mužem jen na výletě, stromová stezka super, ale jinak na náš vkus všude moc lidí - ale cyklostezka a přívozem přes Frymburk zpátky byla dobrá..
kuzelny domov :-)) píše…
Luci my sme tam boli pred troma rokmi, starší syn mal 6,5r a mladší pol roka. Bolo super! Chceme si to ešte určite zopakovať. Tento rok vyhralo však Chorvátsko (aj keď sme sa museli vrátiť po štyroch dňoch, lebo malý mal vysoké teploty...) Toto je náš tip na ubytko: http://www.blatsky-dvur.eu/ Je to síce od Lipna ďalej, ale zas to tam vypadá na strašnú pohodu... Zuzana
evulekotule píše…
To jsem ráda, že nejsem sama komu přijde oběd v restauraci s dětmi často spíš za trest než za odměnu.

Ten tobogán je super, jela bych hned, klidně s miminem na klíně.
TomášRoman píše…
Skvělý příběh a tipy! Děkuji, určitě se tam příští rok s rodinou pojedeme podívat. Nás tento rok hodně zaujala půjčovna raftů Vyšší Brod, tak jsme se tam jeli na pár dní podívat, no a povím vám, stálo to opravdu za to. Výlet jsme si moc užili a máme zase nějaké zážitky. Každému doporučujeme, ať se tam taky zajede podívat.
Tynka_125 píše…
Krásné fotky. Je vidět, že jste si dovolenou užili. Nás letos čeká první dovolená s dcerou, které bude v tu dobu rok a kousek, tak doufám, že to zvládneme. Manžel chce jet totiž k moři. Už jsme dceři koupila plavky , kruh, různé věci do vody, tak už se s nimi chodí koupat do vany :-D .

Populární příspěvky z tohoto blogu