Teď čteme

Ke dni dětí jsem prckům doplnila knihovny. A děti byly nadšené. Max už číst umí, ale jde mu to pomalu a tak vítá spíš kratší texty, má pak vždycky radost, že přečetl celou stránku :-).





Jako první musím zmínit další přírustek od Daisy Mrázkové. Už jsem tady o ní asi psala, ale musím znovu.  Její obrázky jsou specifické a na první pohled bych si podle nich knížku sama nekoupila, nenapadlo by mě, že děti zaujme. Ale první knížku od Daisy dostala Andulka k narozeninám od mojí kamarádky - výtvarnice. Byla to kniha "Nádherné úterý" - je to souvislostech, jak plyne čas a o tom jak může být náš život ovlivněn zdánlivými maličkostmi . Andulka na tohle čtení byla ještě malá, ale knížku jsem přečetla Maxovi a Adamovi a zaujala nás všechny. Až jsem byla překvapená zájmem Maxe. Dnes jí čteme i s Andulkou a má ji moc ráda.  Když jsem pak narazila na další knížky od Daisy, neváhala jsem a naše sbírka se rozrostla o knihu "Slon a Marvenec"  - ta je rozdílnostech a soužití . Zatím Andulky nejoblíbenější je " Můj medvěd Flóra"- příběh o začlenění nalezence do rodiny, máme rádi všichni a Andulka po medvídkovi pojmenovala svého plyšáka.  Taky máme knížku "Byla jedna MOUCHA" , tu jsme teprve načali. A teď se moc těšíme na knížku " Haló , Jácíčku".




Pokud máte Daisy také rádi, tak TADY je odkaz na její krásné vyprávění o jejím životě a TADY si můžete knížky koupit, ale jsou i v klasických knihkupectvích.






Další knížkou je pokračování hedně známého příběhu velryby Gerdy. K dostání TADY.




Často teď s dětmi řešíme pocity, já jsem díky hledání sama sebe zjistila jak je důležité pro život vyznat se v pocitech, v první ředě ve svých a pak také v pocitech druhých.  Našla jsem knížky od Iryny Zelyk o dětských pocitech , začínáme knihou "Kdo je rychlejší? - příběh o tom jak se mít rád"  a pak knížku "Já a pan hněv" tak jsem sama zvědavá jestli děti zaujmou a co nám předají. Máme se stále co učit všichni.




Další knížku jsem si vybrala kvůli krásným obrázkům a taky kvůli tomu, že je to momentálně to Maxovo  čtení , kdy má rychle přečtenou stránku a textu porozumí i díky obrázku. Myška a sedm postýlek je ke koupi TADY.







Andulka dostala jen pro sebe TUHLE knížku o jednorožcích, což není tolik čtení, ale může si vyloupnout a postavit různé jednorožces doplňky a skřítky, což ji baví a dokonce ji baví i vyloupnuté obrázky dávat zpátky na místo a oni tam drží, což zase asi oceníme my mámy :-). 









A svojí knihu pro sebe má i Max TUTO  o dinosaurech. Jsou v ní odklápěcí okna s více informacemi  a tyhle "akční" knížky má Max rád, pár jich už máme. Je to čtení, kde si může přijít, otevřít a juknout  a nemusí sledovat příběh. Ale pustí k ní i ségru :-).












Další knížku jsem koupila protože jako dítě jsem mívala tohle čtení ráda sama. A naší Aničku baví. Navíc je to vše formou rýmovaní a to děti rádi zkouší i mimo čtení, hledání slov,  které se rýmují. Obrázkové čtení najdete TU.






Tak tolik zase jeden výživný příspěvek, jaký už jsem dlouho nenapsala, snad vás něco zaujme a pokud máte vy nějaký tip nebo zajímavost tak sem s ním do komentářů. Děkuju.




Komentáře

Jaroslava píše…
Milá Luci, moc děkuji za pěkný přehled knih.
Hned jsem pro vnuka objednala také 2 od Iryny Zelyk.
Dostane dárek k svátku.
Přeji krásný den a ať se Vám všechno daří.
Jaru
Magda píše…
Moc děkuji za krásné podněty na knihy pro děti. Jdu na "průzkum" :-) Mějte krásné dny, plné sluníčka a pohody.
Soňa Malinová píše…
Já jsem si na základě rozhovoru na Vltavě koupila její grafiku. Prostě jsme si řekla, že od této ženy něco potřebuju doma na zdi.
bavi-mne-to píše…
Jedna knížka hezčí nežli druhá. Podívala jsem se ráda i když já musím vybírat už jinde.
Pěkné dny u vás!
Hanka
Anonymní píše…
Jácíček je u nás asi nejčtenější knížka. Ale největší hvězda celé knihy je krtonožka. To se všichni chechtáme jako blázni, protože ,,Pufodédr" jen tak někdo neumí :) Užijte si milé a chytré čtení. A v životě ať potkáte co nejméně podobných ,,krtonožek". Mějte hezké léto. S pozdravem Hel. z Ol.
Anonymní píše…
Luci,moc krásné knížky.Já už ale nakupuji pro jinou věkovou kategorii.Mějte se s dětmi sluníčkově.Marťa.
Bobinka123 píše…
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Bobinka123 píše…
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Marta píše…
U vás na zahradě to vypadá nádherně. No nádherně, dokonce bych snad nazvala vaše zelené prostranství i královstvím. A kde děti - Andulka a Anežka vlastně spí? Má každý svůj vlastní pokojíček a nebo na to nemáte ještě peníze? My jsme teď pořizovali dětem bavlněné povlečení, tak kdybyste potřebovali, mohu doporučit tento obchůdek.
lucie píše…
Taky s dětma hodně čteme a Daisy taky. Jinak pravidelne plenime knihovnu. Z vašeho výběru mě zaujala ta o jednorožcích, tu jsem ještě neviděla...a ještě teda dotaz mimo mísu - odkud mají děti krásné puntikate prostěradlo? 🙈
Marta píše…
To já jsem den prcků strávila s manželem na slevovém portálu. Říkala jsem totiž našemu Tobíkovi, že mu uděláme velkou radost a na konci června (jakmile dostane vysvědčení přes Zoom) si zajedeme někam na výletík. On byl z toho celý vedle a už mi 14 dní v kuse říkal, když to vysvědčení dostan. To už příště neudělám.
Bobinka123 píše…
To vypadá, že si společný čas na zahrádce s dětmi všichni krásně užíváte. U nás je to podobné! V létě trávíme na naši zahrádce snad všechen volný čas. Většinou k našemu odpočinku na dece s dětmi udělám nějakou limonádu a salátek, ať doplníme vitamíny. Koupila jsem si kvůli tomu super vybavení na servírování jídla.
viv píše…
Krásné knížky. Hlavně jsou moc hezky ilustrované. Mě někdy přijde, že když těm mým dětem koupím něco dětského, tak o to vlastně ani nemají tolik zájem. Že naopak projevují zájem o ty “dospělácké věci”. Jako jsou třeba kuchynští roboti, nebo mobilní telefony, klíče od auta atd. Možná je to tím, že je používáme my sami?

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

můj malý byznys v roce 2023