MASOPUST

Přeji pěkný start nového týdne!



Nějak nestíhám.
A hlavně mě zlobí technika.
Možná je to tím, že jsem blond.
Teď ještě víc než jindy:-))).
O víkendu tu byl můj tmavovlasý synovec a jemu ta technika při stejném nastavení funguje :-)!

No nakonec jsem ty fotky z telefonu dostala do noťase a můžu napsat příspěvek.

Mám radost, že jsme zvládli šestým rokem obnovenou tradici v naší vsi.
Masopustní průvod.






 


Zrovna před chvílí jsem si na blogu klikla na štítek masopust a s trochou nostalgie zavzpomínala na ten první, kdy jsme měli jen Adámka a o dalších přírůstcích jsme neměli ani tušení. Na tom druhém jsem byla už pořádně těžká, těhotná s Maxem a Adam prvně za medvěda v masce kterou jsem mu šila. Na třetím jsme byli bez tatínka a kluci byli za vodníky. Na čtvrtém byla Andulka mini medvídek a celou cestu prospala, všichni už jsme měli ušité medvědy a Max ještě cucal mlíčko z lahvičky:-). Na pátém jsme byli v plné polní a Anička už chodila a zvládli jsme průvod až do konce.


A letos.

Letos opět bez tatínka.



Toho nám občas nahradil medvěd obecní ...



...ale tatínek může být v klidu, byl na řetězu :-))).


Trochu jsem zamíchala kostýmama.


Aninka zdědila kůži po Maxovi a Max medvěda po Adamovi.

A protože každý rok jsem řešila to , že se nám medvědí obličej do odpoledne smazal, použila jsem letos jen tekuté oční linky.

Ty vydržely celý den a trochu jsem se bála , že budou držet i déle:-).

Já si letos pamatuji první část průvodu matně, protože s pobíhajícími medvíďaty, 
jsem měla co dělat:-))).

Dvakrát jsem byla vyzvána k tanci a dvakrát jsem to musela přerušit, protože se Anna vrhala ze srázu a nebo se Max chystal kopnout do sebe zelenou, která byla vyskládaná na stolku před domem u sousedů:-).





Adam se sice občas přiběhl pomazlit s prckama, ale většinu času jsem o něm nevěděla.


Sem tam jsem ho zaregistrovala, když jsem zvedla zraky nad zem:-).


A prťata se jako správná medvíďata zajímala o všechno.



Nejvíc o něco na zub :-).





Dnes se na to už koukám jinak, ale byla doba, kdy bych se možná zachovala stejně jako někteří řidiči, kteří spatřivši náš průvod otočili svůj vůz na místě, kde by to jindy jistě ani nezkusili a uháněli pryč.
Ti , kteří se nezalekli, čekal těžký úděl:-).


Ale brali to statečně.
Samozřejmě ti co jeli v pozdním odpoledni to měli o chlup (nebo spíš o pár panáků) horší :-).



Já si pak ještě užila celé odpoledne, když jsem dala prťata spinkat k tetě na hlídání .
Měla jsem pocit jako na dovolené a i ostatní se občas podivovali nad tím, že s nimi mluvím souvisle už pět minut:-))), o to víc, když se pak děti přišly podívat na maminku do hospody.
Maminka tam seděla s vinným střikem a vypadala jako panda :-).
To protože jsem musela sundat medvědí kožich, ale namalovaný obličej mi zůstal.
Tekuté linky drží dobře, čumák jsem měla černý ještě v neděli ráno :-))).



Přišlo mi velmi vhod , zajít si v neděli do sauny a dát si hloubkově čistící pleťovou masku :-).


Děti se už v sobotu večer hodně dlouho koupali, takže se černých nosíků taky zbavili, jen Max má od soboty mírně výraznější obočí :-))).


Mějte pohodový večer a celý týden.


Komentáře

Made in Kolouch píše…
Kostýmy jsou nádherné a dobře zvolené do únorového počasí :)
Marie píše…
Luci jsem se od sdce zasmála.Moc hezky jsi to tu vylíčila a zase jste měli super den.Jsi i s dětmy úžasná.
Anonymní píše…
Užasná matko,díky za tento blog.Nejvíc mě pobavila fotka medvěd s beruškou na stromě.Alibabka
Tolik medvědů pohromadě jsem snad nikdy neviděla, jedna kůže lepší než druhá, krásné čumáčky a medvěd s růžovými tlapkami je k pomazlení. Pěkná tradice... veselá, ukončující zimu a snad přinášející i trochu tepla. Krásný článek, fotky, prostě paráda.
Anonymní píše…
Milá paní Lucie, děkuji za pěknou reportáž, momentky/fotky, obdivuji vaše úžasné kostýmy a chválím obec: moc pěkná tradice, nádhera.
Jiřina z N.
Lucie,
Kostýmy jsou perfektní! Jste nádherná medvědí rodinka :) Moc Vás obdivuji, jak se třemi dětmi zvládáte tolik věcí okolo a tak dokonale. Ráda se vracím na Váš blog :) Zuzka
Anonymní píše…
Co je asi více? Peníze na kontě nebo vidět vyrůstat své děti.
Ještě že mají tatínkové maminky a s blogy.
Ano, může se diskutovat, že tatínek, co chodí domů ve 3 odpoledne, nezajistí takové prostředky na bydlení dekorace nábytek studium výlety atd, ale ta nepřítomnost je citelná.
Nezávidím, to fakt ne.
Klára
Unknown píše…
Pěkný den přeji.
Ale každý přeci nepracuje jen proto, aby mu naskakovaly nuly na účet. Je spousta profesí, kde prostě nestačí odkroutit si osmičku a jít domů. Co třeba přední lékaři, vědci a další časově náročná povolání? I oni mají přeci děti a musí zkrátka věřit, že si vybrali ženu, která ten domov zabezpečí víc než průměrně, aby oni mohli být prospěšní nám všem. A upřímně, každý tatínek taky není zrovna schopen stejně dobře snášet veselost, živost a kreativitu svých dětí jako my matky. Nejsme nastavení od přírody stejně a nejsme přes kopírák. Tolerujme se více!
Anonymní píše…
Dobrý den,ono je vždy to, co máme většinou něčím vykoupeno.Jestliže muž podniká, má firmu atd., nemůže bohužel přijít z práce v 15 hodin. Jsou to starosti, zodpovědnost za zaměstnance,shánění zakázek atd.S tím musí žena, která si takového muže bere, počítat a bohužel přinášet oběti. A je na každé, pro kolik dětí se rozhodne a jak si ten život zařídí. Každý si přece svůj život plánuje a řídí sám, ne? Klobouk dolů před Lucií, že zvládá 3 malé děti a většinou sama a je, zdá se v pohodě, i když určitě to na ni někdy padne.Já takovou kapacitu nemá, proto jsem se rozhodla mít jen jedno dítě. Možná je to sobecké,ale znám své možnosti.Trochu polehčující okolností je pro mně možná to, že pracuji ve školství:)))
Přeji všem maminkám s hodně vytíženými manželi pevné nervy a trpělivost s ratolestmi.
Anonymní píše…
...jo,ještě pokračuji-fotky jsou úžasné,děti kouzelné,je skvělé, že se stále dodržují tyto tradice a lidi drží pospolu alespoň na vesnici, to je v té dnešní podivné době prima.Koláčky vypadají luxusně:))
Plihalova píše…
Uz to tu dlouho nebylo,ze nekdo rozebira cas a finance...Domnivam se,ze je to neslusne.Kazdy mame svuj fond penez,casu,invence,pomoci druhych.Prej a bude Ti- Vam prano.Lucko,preji aby Vam vysly hory s celou rodinkou.A tez Vam preji,ze mate normalniho tatinka,ktery rad s Vami sdili.Ani me nenapadlo,ze se nad tim nekdo pozastavi.
Mejte se sedmikrasne. JP
Anonymní píše…
Neřekla bych ze nepřítomnost tatínka na některých akcí rodiny,tem dětem nějak ublíží. Jak je vidět zábavy si uzili více než dost, protoze masopust je uzasna tradice, také u nas chodíme a dokonce také bez tatínka ,ale u nas je to z toho důvodu, že manžel není povahou na takove akce.
Paní Lucie je skvěla žena a matka, Já mám co dělat s 2 kousky a to nejsem tak akční jako ona . Její blog je velkou inspirací a verim ze pro ni jakasi forma relaxace.
A mimochodem,je uplne jedno v kolik který rodič chodi domu, nebo kolik penez přinese ,ale jak se dokáže tem dětem věnovat.
Anonymní píše…
Jééé, jste krásní medvědi! Mně nejvíc zaujala fotka medvíděte pozorujícího štamprli:-) Krásné jste to měli! Mějte se hezky ! Eva
Marie píše…
Luci už je mi po vás smutno,kam jste se nám zatoulali?Já to vidím na super dovču.

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...