vařím, smažím, peču...

...a tak stále dokola!

Zdravím blogerky, máte krásný víkend?
Doufám , že ano.

My jsme museli změnit plán a místo výletu na prodloužený víkend na hory , jsme doma. Tatínek má moc práce a tak jsme museli výlet odložit...to moc nepotěšilo maminku...ale co se dá dělat...snad to vyjde ...ještě letos :-)

Místo toho , vzal dnes můj muž Adíka a synovce Igora, který je u nás na pár měsíců "na zkušenou" a pracuje u muže ve firmě, na plavečák...tím je u Adíka vyžehleno, že se nejede na hory. Adámek je asi částečně vodní tvor a návštěvou aquaparku  a nebo jen místního bazénu se smažou všechny "hříchy".

No na mě bazén neplatí...tak jsem zvědavá, čím si to B bude žehlit u mě :-)))



Poslední dobou mám pocit , že pořád vařím...a už mi dochází nápady!



Ale tento týden jsem jeden nápad "opsala " od kolegyně z práce...


... ve čtvrtek si totiž ke stolu, kde jsme pojídali klasický oběd z "jídelny" , donesla krabičku s náramně voňavým obsahem...hmmm...a nedalo mi to ...musela jsem i ochutnat....mňam!

A tak jsem dnes k obědu dělala zapečený lilek...konečně trochu jinak , než grilovaný :-)


V podstatě na obrázku je kompletní recept...velmi jednoduchá záležitost a chutná výborně. Je to bez masa, ale maso by se tomu dalo určitě přidat...buď přímo zapéct a nebo udělat plátek a tohle jako přílohu.

(protože v komentících a i mailem přišlo pár dotazů na recept ....přidávám)


Ingredience:

brambory
lilek
cibule
česnek
tvrdý sýr 
mozzarella
Chery rajčátka - několik půlených dovnitř, poblíž mozzarelly a trs navrch
sůl, pepř....kožení může být asi hodně různé, já použila provensálské bylinky
olivový olej


Nic víc, jsem nepřidávala, zelenina pustila šťávu aspojilo se mi to sýrem, ale určitě se dá přidat smetana a třeba i vajíčko!

Pak už jsem vše jen krájela na plátky a ve vrstvách kladla na sebe  a kořenila- hlavně lilek a olivovým olejem jsem to prolévala přes vrstvu brambor!

Péci v troubě na mírno (150-179stupňů) až do změknutí brambor!


Kromě vyváření, poslední dobou , ještě pečeme jak o život!
Adam bude asi kuchař..nebo cukrář, protože pečení ho děsně baví a tak jsme v týdnu měli malé drobenkové koláčky s jablky a hrozinkami...


...od babičky, jsme si dovezli bábovku a už máme upečený další koláč...tentokrát borůvkový...a jde u nás děsně na odbyt...asi to bude tím, že mám "tři chlapy v chalupě " :-)


Adam je hrozně rád , že sdílí pokojík se svým starším bratrancem a nehne se od něj na krok...


...tady musel honem s Igorem ven a tak si zapůjčil moje vybavení...šálu a svetr...no a mě někoho připomínal...no jasně...Gargamel jako vyšitej !


A ještě se musím pochlubit, jak jsem se cítila užitečná :-)

Igor si o své cestě za prací k nám, založil blog a tak jsem mu jako "zkušená" blogerka dávala rady...no v dnešní době ...jsem se cejtila děsně dobře...jakože můžu radit někomu , komu je 19 v něčem na PC...to se opravdu často nestává!!!

No ale myslím, že za týden, možná dva ...už budu zase chodit prosit o radu já :-)))

Tady jsou jeho stránky...no to jen jako hrdá tetička...musím se pochlubit...samozřejmě tipy na bydlení, vaření a rodinný život tam nenajdete :-)




Takže , mějte se moc moc krásně a užívejte víkend!

Komentáře

Věra píše…
Lucinko,děkuji za milou návštěvu u mě.-)recept,jak naučit chlapa péct nemám:-)ale Adámek je šikula, zdatný cukrář a skvělý pomocník:-)Super fotky!
Krásný víkend.-)
punkveruska píše…
Luci,
tedy sliny se mi jen sbíhají..
Krásnou neděli
Věrka
Susie píše…
Milá Luci, krásná fotoreportáž přípravy mňamózního pochutnání, určitě brzy vyzkouším, děkuji za tip .-) A koláče vypadají rovněž fantasticky. Máš úžasného pomocníčka.-)* My včera u nás měli masopust a jinak většinu času ležím v učení. Přeji krásné dny a ať Ti to manžílek nějak krásně vynahradí .-)
BOHDA píše…
LUCI, MOC PŘÍJEMNÝ PŘÍSPĚVEK.
U NÁS SE TAKÉ POŘÁD VYVAŘUJE. JÁ NEJÍM MASO A VAŘENÍ PRO ZBYTEK RODINY JE TEDY VŽDY O NĚKOLIKA CHODECH. DNES JSEM DĚLALA ČTYŘI DRUHY JÍDLA.
TO SE JEŠTĚ DNES CHYSTÁM UPÉCT NĚJAKOU DOBRŮTKU.
TVŮJ LILEK JE DOBRÝ NÁPAD, VYZKOUŠÍM.
MĚJ POHODOVOU NEDĚLI A PĚKNÝ CELÝ NASTÁVAJÍCÍ TÝDEN.
BOHDA
Lezarts píše…
Dokonalá, žena, matka , manželka:-D Snad to sv. Valentýn ocení!
Unknown píše…
Ahoj Lucie, já bych přece jenom ráda pár detailů k tomu receptu. To vypadá jako jídlo podle mého gusta. Co v tom všechno je? Kysaná smetana, parmazán...? A ten lilek jsi nějak nejdřív nasolila a nechala odstát, nebo rovnou dala do trouby, a na jak dlouho do té trouby???
Díky, zatím pa.
Amelie píše…
Kuchař? Tak toho si půjčím domů :-)
zapečený lilek? jééje, tak to by tu nikdo nejedl, ale vypadá to hezky.

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...