Z VÝLETU

Přeji parádní úterý!

Máchovo jezero, Staré splavy

O víkendu jsme byli celá rodina na výletě.
S nápadem přišel můj muž, když zjistil, že náš vesnický spolek se chystá na cyklovýlet, nadšeně se přihlásil k účasti.
Já byla trochu skeptičtější, protože na kolech nijak zvlášť nejezdíme a teď ještě pobrat děti!?!
Ale když jsme pak řešili, jestli pojedeme na místo pohodlně autem a nebo vlakem, byla jsem to já, kdo bojoval za vlak.

Tak jsme pořídili vozítko pro prcky, takové kam se vejdou dva a dá se použít jako kočárek, což vyřešilo hned dvě věci najednou.

Já jsem si dala za úkol sbalit tak, abychom opravdu mohli jet všichni jen vlakem a na kolech.
Nakonec stejně několik aut jelo, takže jsem na poslední chvíli přihodila do auta skládací postýlku.

Den odjezdu začal výborně.
V přízemí jsme měli brouzdaliště, protože se nám počůrala pračka.
Já měla na zemi plno hromádek připravených na praní a všechno co bylo na zemi bylo mokré, protože dokud jsem nezavřela hlavní uzávěr vody, voda tekla a tekla.
Našla jsem si na tom rychle nějaké pozitivum a to, že kdyby se mi tohle stalo v paneláku, musela bych řešit navíc devastaci několika dalších domácností a ne jen té naší :-).
Vše mokré a špinavé jsem rozvěsila ven a vytřela...a nechala svému osudu.
Naštěstí jsou kolem mě dobré duše a některé prádlo mi během víkendu i vypraly a
včera večer muž i té pračce domluvil.

Ale měla jsem ze sebe fakt radost, protože jsem sbalila pro nás 5 tak abychom mohli vyrazit
od pátku do neděle , klidně jen na kolech a vlakem a dokonce nám nechyběla ani
ta nejdůležitější zvířata...

...a tím nemyslím děti :-)))

Protože nás jela slušná banda s bicykly, měli jsme pro sebe celý poslední vagon...

ano, děti měly pocit, že to žbrdlení uprostřed vagonu je prolézačka:-)

...a to se dětem náramně líbilo...

...hlavně Max si myslí, že to takhle ve vlaku chodí vždy :-)...

...když se ho zeptáte co jsi dělal ve vlaku, odpoví capal :-).

A co dělala Aninka o tom už ani nemluvím :-).

Po příjezdu na místo se zatáhlo, začalo pršet a ochladilo se ...

...ale přestože chatky v kempu na první pohled nijak lákavé nejsou, nechyběla jim jedna dost podstatná věc...

...koupelnička s vanou.
Tu doma nemáme, tedy tu vanu, takže prckové byly opět nadšení.

Do postele jsme ulehli celkem brzo, protože nikomu se nechtělo být venku v tom sychravém počasí a všichni měli trochu obavu jak pojedeme druhý den na kolech v té zimě.

Ráno jsme zapřáhli tatínka před kočár...

...to ještě v zimní bundě (kterou měl náhodou v tom autě co
jelo extra a byl za ní večer sakra rád :-) )...

...ale brzy jsme začali svršky odkládat, ono když táhnete takový náklad...

...tak se rychle zahřejete :-).

Naše velká nesourodá skupinka se brzy rozdělila na zdatné cyklisty, kteří tu 50 km trasu zajeli v lehkém tempu, tak jak měli v plánu a v hospůdce na konci sil pod Houskou se divili co všechno jsme my ostatní zažili :-))).

My jsme zabloudili a po tom co jsme dali na radu nějakého pána, jsme se vydali po zelené turistické značce.
Jenže ta vedla mimo jiné strmým kopcem, lesem skalnatým a pokud znáte trochu jak vypadají cesty na hrad , dovedete si představit jak nám to s těmi koly a kočárem šlo po skalních schodech.

Tohle byl ještě optimistický kopeček v lese, pak už jsem nefotila, ale doufala že to my i děti přežijeme.

Pod kopcem se nám ztratila další část naší malé zbloudilé skupiny, která se vydala sice o trochu lepším směrem než my , ale taky blbě a ti si ještě cestou pořídili úraz v podobě zlomené ruky jedné malé slečny.

My se vydali lákavou polní cestou, abychom po pár kilometrech zjistili , že cesta je čím dál menší, les hustší a koleje hlubší a že nemáme signál, jedno dítě a to co prckové vyhazovali z kočáru jsem usilovně sbírala za nimi.

Otočili jsme to a jeli zpět, to už nás trápil hlad a tak jsme na rozcestí snědli všechny sušenky a čokoládové tyčinky co jsme měli a vydali se na cestu, která vypadala, že vede k asfaltce a že se jako vydáme zpět k domovu a na Housku si dojedeme jindy.

K asfaltce vedla, hned po 300 m na nás bafla první velká restaurace a nadšení zákazníci si pochvalovali jídlo, chuť i výběr a že prý nám to můžou doporučit.
Mezi zuby jsme procedili , že jsme právě jedli a vydali jsme se hned za druhou pěknou restaurací po asfaltce.
Asfaltka vedla jen jedním směrem a to k hradu a i asfaltky k hradu jsou bohužel do kopečka.
Naštěstí tam už byl signál a my se dozvěděli kde máme Adama a že je v pořádku a pak po značném vyčerpání přišel telefonát se záchranou.
Kvůli zraněné slečně dorazilo jedno auto a tak volali kde jsme, že by pro nás zajeli.
To už jsme měli jazyky na vestě a po odpovědi že jsme " v p.....i" jim to bylo jasný.
Auto dorazilo během chvilky s informací že už to máme za pár a nemá cenu všechno rozebírat a nakládat do vozu a že to dáme :-).
Dali jsme!

Po tom co jsme se doplazili do hospůdky Na konci sil mě už Houska vůbec nezajímala a chtěla jsem jen párek a pivo :-).
Ti co si ještě na hrad odskočili, byli trochu zklamaní, že na hradě je zachováno jen málo z jeho původní historie.

Ale pro mě byl tohle přesně ten případ kdy "cesta je cíl " a to doslova:-).

Posilnění a lehce odpočatí jsme ještě dali už tu správnou cestu zpět a dokonce jsme ještě večer poseděli s kytarou a zpěvem, protože i když prťata se moc fyzicky neunavila byl to pro ně zážitek a tak pěkně brzy usnuli.

Druhý den už bylo krásně a tak jsem to vzali procházkou kolem jezera na vlak.

Máchovo jezero a jeho krajinu mám moc ráda.

V dálce nesmí chybět Bezděz.

Je to pro mě trochu nostalgie, protože jsem na Mácháč jezdívala v mládí.

Po návratu domů, jsme zjistili, že nejvíc výlet zničil nás holky.
Aninka měla teplotu a rýmu a nemohla usnout a já se nemohla druhý den hnout.

Ale i tak to bylo moc fajn a těším se , že na kola zase vyrazíme, i když mému muži by se s tím kočárem opravdu asi šiklo elektrokolo:-).

Dnes už zase funguju, dokonce jsem sama opravila myčku, která se přidala k pračce se stávkou:-).

Mějte krásné dny!

JS píše…
Uplne vam vase zazitky zavidim :) tesim se na ty sve jednou s vlastni rodinou ;)
PP píše…
Dobrý den Lucie,
co je to prosím za kemp?
Děkuju.
Petra
PS:Super výlet :-)
Anonymní píše…
jste úžasňákovi... Pěkné letní dny přeji. Věrka.
Plihalova píše…
Krasne.Obzvlast particka...Nekde lide drzi pri sobe.Je nadh.ze manzel cizinec se zapojuje.Takove dobr.lidi,kteri mi napravi domacnost po dobu me nepritomn.nemam.Krasne leto.JP
Anonymní píše…
Máte můj neskonalý obdiv! Hana M.
Unknown píše…
Na Mácháči jsem byla je jednou, ale bylo to super. Škoda, že vám nevyšlo lepší počasí :-)
www.jdeocestu.blogspot.cz
Jana píše…
Mám podobné zážitky... tolik dramatu, a člověk ani nemusí jet za hranice, že☺ stačí děti a kola!
Anonymní píše…
Dobrý den, Moniko, opravdu moc hezký a zajímavý příspěvek, píšete moc hezky. A ty fotografie jsou také krásné. Takže Vám přeji hodně dalších zážitků na další cestě.S přáním hezkých prázdnin - Miluše.
Milá Lucie, omlouvám se Vám, že jsem Vás přejmenovala. Miluše
EvaLuna píše…
Tak především klobouk dolů, že jste to všechno zvládli úžasně a ještě jste si to všichni stačili užít. Já jsem byla utahaná jenom z fotek co všechno jste stihli za víkend.
Smekám,fandím.Alibabka
ja opäť nemám slov...
to sa tak krásne, pokojne číta,
aj keď je to vlastne akčný triler..;)
andrea
Jarča píše…
U vás jsou akční i úplně obyčejné věci,50 km s kočárkem za kolo klobouk dolů (já nejvíc 60 a už jsem nevěděla jak si sednout)opět jste mě pobavila,ráda čtu vaše články a fotky,přeju klid na zotavenou.
Lucie Konečná píše…
Vy jste si hrozně naložili, takovou štreku zvládnout s dětmi asi nejde :) Jinak Houska je můj oblíbený hrad, znám okolo snad každej kámen. S vybavením hradu je to tak, že se vlastně nezachovalo skoro vůbec nic a majitelé a dobrovolníci to postupně opravují. Bylo to naprosto zdevastované. Někdy zajeďte až na parkoviště a běžte do hradu s dětmi, protože je uvnitř "díra do pekla", kterou se podle pověsti dá propadnout do podzemních chodeb, které tam jsou všude. Klukům se to bude líbit!
Lucie Living píše…
Petro, je to kemp Jachta ve Starých splavech. Na přespání dobrý, ale na delší dovču bych si asi vybrala jinak.
Jiřino, za tu pomoc s prádlem jsem byla obzvlášť vděčná ! Krásné dny!
Přesně tak, nejde o místo, ale o lidi a přístup :-). Krásné dny!
Lucie Living píše…
Lucie , já si na vás vzpoměla, když jsme míjeli ceduli KOKOŘÍNSKO, že to bude asi několem , kde jste měli chalupu. Nádherná příroda a na Housku urřitě ještě zavítáme, díky za tip! Krásné dny s vašim zařizováním bytu a s rodinkou!
polaskovaval píše…
Tyjo, to musel být super zážitek. My čas od času s dětmi také jezdíme na cyklovýlety. Nad tím, že bychom vzali kolo a jeli vlakem jsme už několikrát také uvažovali, ale nakonec to dopadlo tak, že jsme si pořídili nosič na kolo a jezdíme autem. Je to tak mnohem pohodlnější a často teda i rychlejší.

Populární příspěvky z tohoto blogu