BEZ OBALU

Přeji pěkný pátek!

Dnes se po dlouhé době opět zmíním o tom jak pokračuje moje snaha o šetrnější přístup k žití.
Eliminovat plastové obaly a plasty v domácnosti vůbec, se snažím už dlouho a poslední dobou mnohem intenzivněji. 
Na vyhledávání a navštěvování malých a většinou pro mě dost vzdálených obchůdků jsem lína, což není omluva , ale fakt.
A taky si zapomínám brát na nákup do obchoďáku svoje tašky a pytlíky  a podle toho to pak vypadá.
Plné ruce nebaleného ovoce a zeleniny, a co jde tak kupuji v papírovém, skleněném nebo plechovém obalu. 
Maso nejlíp v masně, ale v tom se musím opravdu polepšit.
Když sousedce nenesou slepice, kupuji vajíčka která začínají tím nejnižším číslem v označení . Zavedení tepelného čerpadla a filtrace na vodu se určitě také počítá k šetrnějšímu přístupu k žití:-).

Ale teď nastane velká změna!

V naší vesnici máme obchod a vlastně je to víc než obchod.


Sousedka s kamarádkou, otevřela u nich na statku obchůdek  NA PAŠINECKÉM RYNKU.

Prodávají potraviny, drogerii a další výrobky primárně od lokálních výrobců a hlavně bez obalu.
O tom, že jsou tyto produkty ekologické a zdravé už asi ani nemusím psát.
Vlastně nejlíp uděláte když se podíváte SEM.
Najdete tam informace jak to v obchůdku funguje,kdy je otevřeno, co tam seženete , za kolik a dozvíte si i to, že je možné zboží objednat a vyzvednout si ho a nebo vám ho dokonce dovezou.
Celý projekt je teprve na začátku, ale věřím, že bude jen vzkvétat.

Aktuality z rynku také najdete na facebookové stránce obchodu TU .

A tady je pár mých fotek z mého prvního nákupu:-).












Nakoupila jsem jasmínovou rýži, prací prášek, pomerančovou esenci do octové aviváže, bílý jogurt ve sklenici (to mě hodně trápilo, ten jsem ve skle málokdy sehnala) a dětem nějaké zdravé sladkosti.

Tady si dovolím malou recenzi zdravých sladkostí. 
Adam tyčinku spořádal hned, ale zdála se mu moc kyselá, Andulka ji slupla bez komentáře a když jsme vyzvedli Maxe ve školce, dostal ji v autě.
Po chvíli mi oznámil, fuj mě to nechutná.
Nastavuji tedy ruku aby mi ji dal, ale marně.
Prý ji hodil na zem.
Tak jsem mu vysvětlila, že když mu to nechutná, tak se to přece nehází na zem, ale musí mi to dát, protože Adam nebo Andulka by to rádi snědli.
Doma jsme vyběhli z auta, pobrali co se dalo a na tyčinku jsem zapomněla.
Ráno usadím Aninku a otevřu dveře od auta Maxovi  a když jsem ho šla zapásat, koukám, že 
 Anička něco jí, ptám se Maxe, co že to papá?
A Max odpověděl, že tu sladkost jak jsem přeci včera říkala:-))).
Tak super, jednak jsme šetrní a nevyhodilo se to a navíc mě Max evidentně poslouchá:-).


Dejte mi vědět jak jste na tom s nákupy bez obalu vy?
Pokud jste tady z okolí, zavítáte ?




Komentáře

Anonymní píše…
Lucie,mit takovy kramek pobliz,tak bych tam byla pecenavarena,u nas nic takoveho nikde neni,a i tu slibne se rozvijejici masnu tady zavreli,i pekarnu kde rohliky opravdu pekli,ne rozpekali.ale urcite se lepsime v trideni odpadu,setreni potravinami atd,moc se mi libi Vase prispevky na toto tema,a vlastne jsem zacala az podle Vas, zdravim ze severnich cech,a Aninka a Max...to jsou zlaticka...dae
Anonymní píše…
Maji to tam prekrasne.Dasa
Anonymní píše…
Je Gresik,ten je od nas z Decina,tak tam chodime,dae
Hana píše…
Moc příjemný krámek - musím zapátrat zda není u nás v okolí něco podobného.....děti jsou skvělé a tady je vidno 100 lidí ,100 chutí. Krásné dny Hanka
Plihalova píše…
Luci,snazim se sec mohu.Maso z masny,zeleninu bez sacku,voda kohoutkova- ne balene vody...Ale takhle nadherny obchod ten bych si prala.Krasne dny.JP
Anonymní píše…
Aj my máme tieto veľké hnedé okná, že susedka babka myslela, že obchod:-)
Aj to drevo a trámy a kachle sú mi nejaké povedomé:-)
No, ja som sa inšpirovala ako správna IndusryAl, samozrejme, policami z paliet, vedieť to skôr, mám takto celú kuchyňu!
Super pekný užitočný obchod!
Anonymní píše…
A ešte k deťom, je to takto správne a je to prirodzené očkovanie, ako povedala Veronika Žilková:
prvé dieťa malo dudlík strilizovaný, druhému, keď mu padol na zem, ho oblizla ona a tretiemu pes, ktorý dudlík ležať na zemi:-)
Pozdravujem, milí!
Anonymní píše…
...ktorý dudlík našiel ležať na zemi:-)
Som trochu mimo, k nám až teraz dorazila tá ,,sračková,, viróza, no a Milo!
Tak to uprimne zavidim ... takovy obchudek:-). M.
verpa píše…
Krásný obchod, já musím na takové nákupy do Brna.
Aničkå Brouky píše…
Snažím se žít co nejšetrněji k přírodě, zeleninu nakupuji z Jihočeské lokálky, maso z domácích chovů, minulý týden jsem si objednala věci z Pytlíkova a díky tomu jsem psala podobnou úvahu na svém blogu. Jsem ráda že nás není málo, kdo takhle uvažuje. Dnes jsem si objednala z Iconea koš na bioodpad, máme zahrádku tak zbytky z kuchyně kompostuji:-D pěkný víkend.
Pancakeheaven píše…
Krasny prostor, vyborny zamer, ja srdcem i dusi ekolog. Holkam moc fandim a deti TOP:))
Anonymní píše…
Jó v Písku, tam máme Mojí Lhotu, kamennou prodejnu a současně eshop. Začínám víc přemýšlet o tom, co moje rodina jí a v jaké kvalitě. Není maso jako maso. I z té mouky se peče lépe! Snad budou farmářské prodejny častější. Je to řehole, držme palce všem, co na to mají kuráž! Stáňa
Jaroslava píše…
Také jsem hledala v okolí nějaký bezobalový obchůdek, marně.(Nejbližší v Praze a to je 45 km.) Tak se snažím nosit svoje látkové tašky na všechny nákupy. Dnes jsem nakupovala oblečení a ubránila jsem se, již poněkolikáté, igelitové tašce. Krásné dny.J.
Bětka píše…
V takovém obchůdku je radost nakupovat. Naše početná rodinka se také snaží být co nejšetrnější k přírodě.Přeji krásné dny.
Monika píše…
Lucí, máte krásný krámek, jak vystřižený někde ze Skandinávie. Ať tam dlouho vydrží. U nás bohužel po čase většina zavírá kvůli malým ziskům :-(
Anonymní píše…
Lucie, obchůdek vypadá krásně! Taky o obalech přemýšlím. Igelitové tašky si v obchodech neberu. Nosím v kabelce siťovku a v autě mám vždy v kufru jednu velkou tašku z pevné látky. Ale maso i šunku bohužel často kupuju v plastu, protože řeznictví u nás ve vsi není.. Zaujala mě ta octová aviváž. Je to jen samotný ocet nebo do toho něco přidáváte? Hezký den! Tereza
PetraB píše…
Holky, to tam mají moc krásné. Byla jsem na otvíracím dni a prostě vše úžasné, čisté a holky milé a ochotné. Sama bych takový prostor ihned brala k výrobě mýdel a kosmetiky, protože takové místo i inspiruje k dalšímu konání. Krásný den, Petra.
Saxana píše…
Zdravím vás Lucie, nádherný obchůdek :-) Kde se ta krása nachází? Ráda bych se zajela podívat... Ivana
Zuzana píše…
Je fajn, že se povědomí o bezobalu a lokálních potravinách rozšiřuje, dělá mi to velikou radost, ty ženy mají můj respekt, je mi jasné, že je to velký risk a hodně práce, přeji jim hodně štěstí a vy, co nemáte kolem sebe takové obchůdky, seberte odvahu a zkuste si nějaký zřídit. Věřím, že čím víc bude takových lidí s malým, lokálním a kvalitním sortimentem, půjdeme k lepším zítřkům:)
Lenka Hložková píše…
Srdce mi plesá.Taky od nás kousek takový máme,sice ne tak krásný,ale bez obalu.Na nakupování v malých krámcích se klepu vždy,když vezu syna na kroužky miluju nákup,který si 2x v týdnu nesu ve francouském košíku,kouká mi z něj pórek,květák atd a moc mě to baví,je takové živé.Zajdu si na kafíčko do malé kavárny,čtu si novinky o knížkách.Už jsme téměř přestali nakupovat v centru.Popovídám si s lidma,které člověk postupně poznává,když je vidí pokaždé za pultem.Málem jsem na tohle krásné zapoměla.To člověčí krásné a hlavně co nejvíc bez těch obalů....Lenka
Anonymní píše…
Zdravím paní Lueie, já tenhle způsob prodeje znám ještě z dětství. Pamatuji jsi, jak jsme do takového konzumu chodily jako děti pro pár sladkosti, a tok vždy do papírových kornoutků. Moc se mi ty obchůdky líbily, bylo to na vesnici a vše milé a sousedské. Zdravím pěkně do mlýna, mějte se moc fajn rodinko
Anonymní píše…
Zdravím paní Lucie, já tenhle způsob prodeje znám ještě z dětství. Pamatuji si, jak jsme do takového konzumu chodily jako děti pro pár sladkosti, a tok vždy do papírových kornoutků. Moc se mi ty obchůdky líbily, bylo to na vesnici a vše milé a sousedské. Zdravím pěkně do mlýna, mějte se moc fajn rodinko
Renata píše…
Luci,musím říct,že těmhle obchůdkům strašně fandím a přeju těm sympatickým ženám,aby se jim dařilo a aby měly hodně zákazníků.Je to výborný nápad,doufám,že to lidé z vesnice a z okolí taky ocení a třeba bude časem i otevřeno víc dnů v týdnu než jen dva.Obchůdek vypadá moc dobře a až pojedu do Pardubic s rodinou,tak je umluvím,aby jsme se tam zastavili,strašně ráda bych tam zavítala.Mějte se i s rodinou moc hezky.
My Home Style píše…
Krámek vypadá úžasně. Také se snažím žít co nejvíc eko a bio. Teď v nové práci nakupují domácí hovězí, kuřecí, máslo (za 30,- !!!) a brambory a jsem z toho moc happy :)) Látkové pytliky ale taky občas zapominam doma:))
Lucie Living píše…
Jen ocet a a čtyři kapky vonné esence, ale i když se dá jen ocet tak prádlo jím není cítit.
wacklodge píše…
Snažíme se žít také bez plastu, ale občas to prostě nejde. Někdy člověk musí něco zabalit nebo třeba odpadky dávat do igelitových pytlů . Doufám, že nás brzy čeká nějaká revoluce a plasty se nahradí.

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...