14 listopadu 2012

letošní první...

...těsto na vánoční cukroví hotovo!

Konkrétně na perníčky, teď odpočívá v lednici a těší se na sobotu :-) !

Krásný středeční večer blogerky!

Děkuji za podporu a je pravda , že ráno bývá moudřejší večera všechny problémy se zdají mnohem víc řešitelné :-)

Dnes jsme se s Adíkem dali do prvního těsta na cukroví...




...v kuchyni bylo tedy rušno a pracovalo se až se od nás prášilo :-)...



...jen je trochu vražedná kombinace, začít připravovat těsto spolu s malým pomocníkem, který nezavře ústa a do toho se vrátí muž, který si už od dveří chce povídat...
...to se pak lehko stane , že nejdůležitější přísadu a to...
... perníkové koření...
...člověk zahlédne na stole neotevřené během balení těsta do lednice...
...no nic tak si dáme ještě jedno kolo hnětení :-)...




...malý pomocník mi pomohl...
...udělat ještě větší binec :-)...
...ale těsto je úspěšně hotovo! :-)


Recept:

370 g hladké mouky
200 g cukr moučka
1 vejce
6 polévkových lžic medu
40 g másla
půl lžičky kypřícího prášku do pečiva
kůru z jednoho citronu
koření do perníku 
1 lžičku kakaa

Do mísy nasypu moučkový cukr a rozklepnu vejce, přidám máslo rozehřáté společně s medem, rozmíchám
a přidám mouku, citronovou kůru , prášek do pečiva, perníkové koření a kakao, 
ze směsi uhnětu těsto a dám odpočinout na 2-3 dny do lednice, to je důležité!

Pak si z těsta rozválím placku cca 3-4mm a vykrájím tvary, přenesu na pekáč s pečícím papírem a peču 6 až 7 minut při 220 stupních (205 stupňů pro horkovzdušnou troubu) ale pokud perníčky začínají po okrajích hnědnout - vyndat!

Zdobení nechám ještě na později a poleva může být:

1 bílek
1lžíce citronové šťávy
200 g cukru moučka (pro lepší práci je dobré ho prosít)

vše vyšlehat do tuha, pokud chcete polévat celé perníčky , můžete ji nechat řidší !

A zdobení perníčků je kapitola sama pro sebe, množství inspirace je nekonečné...
...čerpala jsem opět na stránkách Pinterest











Ohledně zdobení nejsem ještě rozhodnutá a vím jistě , že kdybych měla víc času, určitě bych se pouštěla do všemožných experimentů, ale letos zůstanu buď u klasiky  anebo to bude nějaká jednodušší varianta :-)

A co vy , jak pečete perníčky ?



Mějte krásné dny!

28 komentářů:

  1. Ahoj Lucie,
    to jsi dobra a mozna uplne prvni blogerka,co uz ma testo.Ja pernicky jeste nepekla,ale vetsinou se s nimi zacina kvuli detem,to ale znamena,ze ja mam casu dost,dvouleti spunti by tak mozna testo rozpatlali a pokud ty pises neco o pomocnikovi,po kterem je trochu dosti bordylek,tak si to predstav u dvojcat,hi,hi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Kateřino, dvojčata a pečení...waw...no tak to máš můj obdiv! Krásné dny!

      Vymazat
  2. Ahojky,
    fotky jsou krásné a srší z nich pohoda..:-) Těsto bude určitě skvělé, když je dvakrát prohnětené..:-) Malý je šikulka.!:-)
    A chtěla bych se zeptat, jak dlouho trvá, než perníčky změknou? Nebo jsou dokonce měkké hned? :-)

    Díky
    PS: Já dávám Follow, moc se mi u tebe líbí..:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím!
      Díky, těsto musí nejm=ně dva dny odpočívat právě aby bylo pak měkké, ale te pravda, že perníčky jsou u nás jen na ozdobu...a nebo se pak jedí , když už všechno dojde:-)

      Ještě jednou díky a krásné dny!

      Vymazat
  3. Úplně zbožňuju Pinterest! :) Je pravda, že děti většinou udělají víc nepořádku, než opravdové pomoci, ale za 20 let budete oba vzpomínat na společné pečení a na svinčík si ani nevzpomenete :) Hlavně pohodu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já taky! Ano přesně tak...doufím, že budou děti rádi takhle vzpomínat:-) Přeji taky pohodu!

      Vymazat
  4. Nadherne! U nas medovniky nepecieme, nechutia nam, ale tie tvoje su hotove umelecke kusy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, jak už jsem psala...taky je máme spíš na ozdobu :-)...a ty na fotkách, zatím bohužel nejsou moje...inspirace z Pinterestu, ale ty moje budou "podobné" :-)))! Krásné dny!

      Vymazat
  5. Teda Ty jsi rychlíček. Už pečeš permíčky. Že by to bylo tím pomocníčkem? Já se na ně chystám až za 14 dní. Nikdy je nemám mezi vánočním curkoví-protože je do Vánoc stačí manžel vytahat. :=)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já to beru tak , že perníčky musíme...Adíka to baví a ostatní cukroví ....to pak taky musím hlídat:-) krásné dny!

      Vymazat
  6. Nádherná inspirace z pinterestu,už bych také mohla začít :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den Lucie,
    moc hezké fotky a vůbec celý Váš blog. Moc ráda k Vám chodím nakukovat. A hledám inspiraci. To s pečícími (vařícími, či jinak pletoucími) dětmi znám a do toho manžela, který na mě mluví již ode dveří. No nemáme my to někdy jednoduché..... A podle Vašeho příspěvku aspoň vím, že už je čas pustit se do perníčků. Také mám moc dobrý léty vyzkoušený recept.
    Olga, Přerov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Olgo, moc děkuji za návštěvy a máte úplnou pravdu! Nemáme to jednoché:-))), ale máme to rádi :-). Krásné dny! A ať se povedou!

      Vymazat
  8. Ahoj Luci, já peču perníčky zaručeně - z doby kamenné. Ještě se mi nepovedlo mít měkké perníky, a to ani podle zaručených receptů. Tak si provoním byt, ozdobíme stůl, a pak se poroučejí do věčných lovišť, na nic se nehodí. No, takže tak. A mezitím tiše chodím závidět těm šikovnějším. :D Ale pravda je, že muž perníky nerad, tak to moc nevadí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Binn, už jsem tu psala...u nás je to spíš pro dekoraci a to ostatní cukroví se dlabe :-) Já dlabu spíš slané věci, takže ani vlastně nevím jestli jsou extra měkké a nebo tvrdší:-))) Krásné dny!

      Vymazat
  9. ...taky se chystám, už se těším na tu vůni....přeji krásné sobotní pečení:-))) Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...zdravím Jani...no dnes už víme jak nám to dopadlo :-))) krásné dny!

      Vymazat
  10. Ach, perníčky! Cítím je až sem :-)

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Lucie,

    také pečeme perníčky, ale začínáme s nimi až první adventní sobotu :-)
    Já už minulý rok povolala pomocníky - u nás tři. Ten nejstarší byl sice nejšikovnější, ale už ho to moc nebavilo, ale zato dvojčata si užila. A já potom při úklidu taky .-)
    Takže letos už se zase těším :-)
    Přeji, aby se Vám perníčky povedly.
    MartinaK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Martino, jojo tak to s pomocníky chodí :-)...zase dvojčata...kdysi jsem je chtěla a z rodu bych je i mohla mít, ale představa dvou Adámků....nevím nevím, jestli bych se dostala k pečení...a už vůbec k blogování! Krásné dny!

      Vymazat
  12. Lucka pomocník sa vždy zíde, treba ho vytrénovať za mlada aj keď je neporiadok, len nech mu to vydrží :)
    a ešte jedna debničková :)
    http://regineskreativiteter.blogspot.sk/2012/09/i-tenkeboksen.html

    pekný víkend Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Zuzko, jojo jen ať mu to vydrží! Moc díky za inspirace! Krásné dny!

      Vymazat
  13. Dobrý večer,ráda nakukuji na váš blog a fandím lidem co mají svůj styl a drží si ho....snažím se také a líbí se mi vaše černé rádio,prosím co je to za značku.....a mám taky syna Adama,přeji KRÁSNÉ PŘEDVÁNOČNÍ DNY Leona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Leono, moc děkuji! Radio je od Philips: Philips AE2730/12 RADIO, pozdravy i Adámkovi! Krásné dny!

      Vymazat
  14. Já už mám také těsto v lednici. Je z Alberta a stálo 25 korun : )
    Nebudeme to hrotit, že jo, stejně největší sranda bude to vykrajování :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé mojí neteři řékám "ovečko" díky takové veselé příhodě:-) No těsto za 25,- , to bude možná levnější než to moje:-), u perníčků je to fakt platí...vykrajování vede :-)! krásné dny!

      Vymazat