osvětlení...

...věčné dilema:-))).

Přeji krásné, zatažené a deštivé úterý!
Ještě pořád mě baví pozorovat z okna provazy deště, ale hlavně to, jak trávník nabírá pomalu zase zelenou barvu:-).

Jako tradičně po odjezdu prázdninových hostů jsme se dali do většího úklidu a došlo i na pár malých změn v interieru.
Konečně jsme dokoupili další dva potahy na sedačku KIVIK a protože když jsme ji oblékali poprvé dalo to docela práci, dostat ty polštáře do povlaků, trochu jsem se toho bála. Ale asi tím, že už si sedačka přes rok hověla v potazích, bylo převlékání mnohem jednodušší.

Musím uznat, že sedačce to prospělo:-).
Původní potah poputuje do čistírny a koupili jsme i jedny, které se dají prát v pračce.
Teď zase vymyslet kam to uložit:-))).

A protože obývák zase prokouknul, opět jsem začala přemýšlet nad tím, co s naším osvětlením v obýváku?!

Možností je tolik...


...od klasické a levné koule...


...přes její ušlechtilejší a dražší varianty...


... k mému současnému favoritu...


...líbí se mi i svazek žárovek...


...a nebo něco v industrialním stylu...



...to bych mohla zaúkolovat muže a jistě by sehnal i něco velmi autentického, přímo z nějaké staré výrobní haly:-)...







...ale na druhou stranu, naše současné osvětlení v obýváku, má taky svoje kouzlo.

Muž tenkrát nakoupil pár kovových komponentů v OBI, nechal je naohýbat a svařil sám a romantický lustr se svíčkami nám dělá parádu už léta.




Má to jen pár zádrhelů...
...rozsvítit si, trvá poněkud déle než standardní "cvak"...
...světlo tenhle lustr taky nedává moc valné...
...sehnat šest bílých svíček, případně šest stejných svíček přijatelné barvy, není vždy snadné...
...a nakonec i když kupujeme svíčky, které se nemají roztékat, nejednou nás uprostřed večera překvapila sprška v podobě vosku.
Ten už jsem čistila několikrát, jak ještě ze staré sedačky, tak i z koberce.

Dalším kritériem pro výběr osvětlení je velikost, nesmí to být totiž žádný šprček, tenhle současný lustr má v průměru 65cm a 80 na výšku a kolikrát se mi osvětlení na obrázku líbí, ale podle rozměrů bychom ho u nás hledali jako jehlu v kupce sena :-)))



A jak to máte s osvětlením vy? Máte to pravé ořechové a jste spokojení?


Mějte krásný den!

fotky: PINTEREST

Komentáře

Anonymní píše…
No ako to máme my ti napovie ak k nám konečne nakukneš :-) ,
zmenili sme celé prízemie a ,,začiernili,, tabuľovkou, ale to je iná čierna ! zamatová, zemitá, bridlicová :-)
Ja som s pokojná s Hectarom - lampou z IKEA v obývačke...ty by si mohla uvažovať buď o tých veľkých rákosových, ktoré majú teraz v IKEA, myslím od tej návrharky, podobajú sa na lampu Boja, ktorú sme mali...a možno dať viac ako jednu...
Alebo v našom industrial e- shope CANAPÉ...myslím, že sa ti tiež zobrazuje...tam sú industrial lampy aj veľkých rozmerov...alebo si nájdeš niečo podobné u vás..Le Patio a tak...
Prevlek na náš Karlstat som mala tiež, červenobielo pásikavý, ale po vypraní sa rozpili niektoré diely !...tak perem túto sivú verziu, to sa mi tiež páči u nás, pri prerábke sme povysávali steny, drevo utreli namokro...čalúnené veci vyprali, dlážku prevoskovali atď...mám z toho dobrý pocit :-)
:-))) viem, že to nie sú starosti ale radosť !
Anonymní píše…
Milá Lucie, když jsme si chtěli koupit lustr do obýváku, mysleli jsme, že navštívíme pár obchodů, v každém si vybereme, pak uděláme selekci a bude lustr. To jsme se divili! Když byl pěkný, málo svítil, nebo stál zas nekřesťanské peníze a že by mě nějaký tak oslovil, že bych byla ochotná si na něj chvíli šetřit, se rozhodně říct nedá.. A tak jsem koupila v Ikea plechové bílé květináče s krajkovým okrajem, manžel vyvrtal díry, protáhli jsme objímku, dali žárovku a za pár korun máme lustr, který každý obdivuje.. Bylo to levné, k nám se to hodí a můžu v klidu šetřit na nějaký super industriální lustr, až nějaký uvidím :-). Mějte se krásně a šťastnou ruku při výběru, Milena
Anonymní píše…
Jedině v IKEA se dá něco pěkného a jednoduchého vybrat :)))
Káťa píše…
..tvůj favorit je i můj, tak se přimlouvám za něj, bylo by super ho u někoho vidět naživo, jak svítí:):) já má s lustry letité potíže,protože mě i příteli vadí světlo shora, bolí nás z něj hlava,hlavně když je to nad jídelním stole, tak hledám lustry svítící nahoru,jenže ty se dřív děávaly a tak se ted dělají jejich repliky- zdobné,secese,nebo artdeco a to néé....když je muž šikovný, dokázal by "našeho" favorita vyrobit-tu konstrukci? já o tom přemýšlím, na to bych dala organtýn bavlněný....vaše sedačkase mi moc líbí, je i rozkládací?...hezký deš´tový den Káťa
Monika píše…
Lucí, ani mi nemluv. Osvětlení máme na houby skoro všude a od března prosím o světlo nad jídelní stůl, který jsme přestěhovali:o)
Na světla nejsme žádní velemistři:o)
pa a měj se krásně, Monča
Anonymní píše…
Luci, tak mi se nejvíce líbí ten Váš lustr. My nemáme v obýváku žádný lustr, ale máme 2 stojací lampy a ještě 2 světla - 1 na polici a 1 na komodě a úplně nám to stačí, ale je fakt, že nás obývák není tak velký, jak se mi jeví ten Váš. Přeju hezký večer. Šá
LEVA píše…
Dobrý den, Lucie.
My máme v celém domě světla od firmy Ameron (www.ameron.cz), ve skutečnosti mnohem hezčí, než na webovkách :-)
Paní majitelka přijela s obrovskou hromadou vzorníků, vybrali jsme materiál, tvar a rozměr a vyrobili přesně na míru, co jsme potřebovali.Dokázali by udělat i z námi dodané látky nebo papíru, kdybychom to tak potřebovali (přemýšleli jsme do dětského pokojíku o lustru s dětských obrázků)
Cenově jsme se dostali pod IKEA průměr...
LEVA píše…
Teď na to koukám, ono to zní jako reklama. Tak jsem to úplně nechtěla :-) tak se omlouvám, pokud to je moc vychvalující.
Akkarin píše…
My měli nad jídelním stolem lustr v industriálním stylu, k němu jsme sladili dva do kuchyně, a aby už nebyl prostor moc přeplácaný, tak v obývací části máme jen bodovky.
Lucie Living píše…
Alenko díky, však já nakukuji, jen tolik nekomentuji. Zrovna nedávno jsem okukovala tvé lampy. Jen ty ikeácké jsou do tohp našeho obýváku dost malé :-). A to by mě tedy fakt naštvalo s tím povlakem. Ale málem jsem si taky zavařila, protože jsem myslela, že se ty moje dají prát a zrovna tenhle se tedy nedá...ještě že jsem si včas přečetla ceduli, což většinou nedělám :-))).
A přesně - je to radost! krásné dny!
Lucie Living píše…
Mileno, tak tyhle vychytávky jsou vždycky nejlepší :-)))! No a kdyby to stím vybíráním bylo takhle jen u osvětlení :-))), ale to je s každým novým nápadem, že něco pořídíme :-). krásné dny!
Lucie Living píše…
No já bych vybírala i jinde, ale IKEA má nejčastěji přijatelnou cenu za přijatelnou kvalitu a design:-).
Lucie Living píše…
Káťo ...taky už mě napadla verze DIY, ale zase originál je originál :-). Ale cena , hlavně u té velikosti co by se mi líbila...brrr. No uvidíme. Se sedačkou jsem fakt spokojená a rozkládací není. Krásné dny!
Lucie Living píše…
Moni, to jsme na tom stejně , roky nám visely ze stropu jen žárovky:-))). Krásné dny!
Lucie Living píše…
Tak já měla dřív taky v obýváku víc stojacích lamp, ale jak to má kabel , max po tom jde a tak šla většina stranou , zůstaly ty co se dají postavit tak aby ke kabelu max nemohl :-)))...ale to je málo. Krásné dny!
Lucie Living píše…
Tak pokud to stojí za to:-)))...mrknu se , díky za tip! Krásné dny!
Lucie Living píše…
Industrial mě taky hodně láká, no není to legrace vybrat si :-))). Krásné dny!
michal píše…
Takové lustry jsou hodně fajn, bohužel ale nemůžeme mít kvůli nosnosti SDK podhledů stropní svítidla. Takže jsme pořizovali do rekonstruovaného bytu nástěnná svítidla. I tak jsme s nimi ale hodně spokojení a moc se nám líbí. ;-) Měl jsem původně strach, že to nebude fungovat a světla bude málo, ale v obchodě nám poradili přímo na míru našim místnostem a je to fakt pecka! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...