Domácí nudle...

...poprvé :-)



Přeji prima den!


Moje mamka dělá domácí nudle co pamatuju, nejvíc vybavuju, když jsme trávili léto na chalupě a tam se těsto sušilo a pak krájelo.
Chtěla jsem krájet taky, ale většinou mě mamka vyhnala, prý to nejsou nudle, ale polena.
A tak trochu polínka, jsou i moje první domácí nudle :-).

Že je zkusím udělat, jsem si říkala často, ale vždycky vyhrála asi lenost či co :-))).

Tentokrát jsem se do nich pustila a kdyby nehrozilo, že budeme večeřet se zpožděním, možná by byly nudličky trochu elegantnější:-).

Ale je to snadný, potřebujete jen vejce, hrubou mouku  a trošku vody.
Začala jsem podle receptu s 140 g hrubé mouky , 1vejce a půl skořápky vody.


Ale nešlo mi to dát dohromady, byla to spíš drobenka a plno mouky navíc, tak jsem přidala ještě jedno vejce a pak zase trochu hrubé mouky až jsem se dostala na konzistenci pěkného těsta na vyválení.





To zahlédl Max a hned se sápal po zástěře a nesl si vykrajovátka :-) a pak se ohromě divil, že nebudeme vykrajovat :-))).

Tenké plátky dáte vysušit na utěrku.



Pak si nakrájíte těsto na několik plátků cca 5cm širokých a ty pak složíte na sebe a krájíte nudle (nebo jako já polínka).



Nudle můžete hned použít a nebo nechat pořádně vyschnout a uchovat na další polévku :-).




Vařila jsem je cca 10min. do změknutí.

Už jsem se dívala i na recepty na nějaké jiné těstoviny, ale ty už jsou na přípravu trochu náročnější  tak uvidíme :-).

Zkoušeli jste nějaké domácí těstoviny?

Mějte krásné dny!


Komentáře

Anonymní píše…
Lucie,
krásné nudle.Fotogenické.Ještě jsem domácí nudle nikdy nezkoušela.Ale mám chut to udělat - po vašem článku!
Hezký den
MíšaZ.
Hana píše…
Dělám nudle taky i široké -přílohové a hlavně fleky. Ty kupované se s domácími nedají srovnat.
Jako mladá jsem dělala nudle na chatě a synovec chtěl uvařit mojí polívku s kládama .Stále jsaem nevěděla co myslí- než mi vysvětlil.... no přeci tvoje dobré tlusté nudle .Dodneška se té hlášce smějeme.
Hana píše…
Ještě jen dodám -dělám je z polohrubé mouky- jsou jemné ,velmi chutné a s těstem se dobře pracuje.
Dáša F. píše…
Domácí nudle občas dělávám. Kdysi jsem si na ně pořídila i strojek, ale ten již pár let leží ve skříňce a nudle krájím ručně. Také si z dětství pamatuji, to mě učila teta, že se těsto musí zpracovávat hnětením a překládáním do kříže tak dlouho, dokud v řezu nebude taková spirálka. Pak je těsto připravené na válení.
Pokaždé, když dělám nudle si na to vzpomenu. :O)
Krásné dny.
Anonymní píše…
LUCINKO NA POPRVÉ CHVÁLÍM NIKDO UČENÝ Z NEBE NESPADL. JÁ JE DĚLÁM CELÝ ŽIVOT, POLOHRUBOU MOUKU A DVĚ VAJÍČKA, ŽÁDNOU VODU ANI SŮL A TĚSTO PROPRACOVAT JAK PÍŠE DÁŠA, TAK AT SE DAŘÍ . MOC RÁDA ČTU TVŮJ BLOG PŘEJI HEZKÝ DEN S PRTATY ZDRAVÍM JANA T.
Hana píše…
taky nedávám sůl ani vodu
Daniela Augustka píše…
Ja tu budem asi najstaršia gazdinka :-P Rezance robievam dvojaké. Tie, ktoré dávam do polievky, robím len s vajíčkom, bez vody, bez soli. Tie, ktoré sa jedia ako hlavné jedlo - hrubšie, do nich dávam vodu, aj soľ. Na tie polievkové mám tiež strojček. S tým to ide jedna radosť.
Anonymní píše…
Já do polévky dělám od oka z polohrubé mouky a jednoho vajíčka a přílohové dělám z hladké mouky, vajec a olivového oleje. Mám ke kitchen aidu nástavce. I.
Anonymní píše…
Lucinko také moje máma dělala nudle celé rodině.Já jsem líná,u nás jdou spíše nočky.Alibabka
Jarča píše…
Krásné vypadají polínka.Nudle dělala moje babička,byli výborné a hlavně brácha jich snědl hafol.Mamku tenhle um minul,její hobby je práce se dřevem (je to náš stolař)já jsem nudle nezkoušela ač mě vše kolem jídla baví a ráda zkouším nové věci,ale při práci a dětech není tolik času tak třeba někdy zkusím taky.Ať vám chutná.
Jana píše…
Taky se přidávám k variantě polohrubá mouka + vejce (podle množství, obvykle dělám z 1 vajíčka.) Vyválím do tenka a pak melu na strojku po babičce... obvykle pomáhají děti, je to magie:-) Hlavně je důležité je nechat pořádně usušit. A uvařené jsou hned, max. 5 minut!
Jujinka píše…
Luci super nudle :-) My děláme doma taky nudle i další těstoviny. A i když nudle děláme už dlouho, stejně z nich máme občas polínka :-D Ale na chuť to nemá vliv a nám to nevadí :-) Koupili jsme si strojek na těstoviny, ten těsto krásně vyválí do tenka a má i nástavce na tenké špagety a nebo široké nudle. Všechno je vynikající a hlavně domácí :-) Těsto dělám 100g mouky celozrnné špaldové jemně mleté na 1 vajíčko a vždy je těsto vláčné a dobře se s ním pracuje :-) Určitě se pusťte i do dalších druhů nebudete litovat :-)
Lucie Living píše…
Moc díky za pochavlu polínek a taky za tipy . Asi zkusím tu polohrubou mouku a ty široké nudle , toby mi mohlo jít :-). Krásné dny!
DanaOlga píše…
Lucko na nudle u nás není většinou čas, ale děláme tzv. strouhánek. Udělá se těsto z polohrubé mouky a vajíčko, někdy trochu vody takové konzistence, aby šlo strouhat na hrubo na okurkovém struhadle. Moc nám chutná a když je čas, tak uděláme i do zásoby. Lépe se to dětem bere na lžíci a tak škrabánek má u vnoučat větší úspěch jak nudle
Anonymní píše…
Před pár lety jsem si myslela,že se domácí nudle nikdy nenaučím,jenže manžel byl na ně zvyklý,tak jsem nepolevila,dokonce když mě viděl jak se snažím,pomáhal mi krájet.Dneska dělám nudle jak široké tak tenké,a protože máme svoje slepičky,třeba z patnácti vajíček najednou,placky suším po celém bytě.Osvědčilo se mi používat pouze vejce,polohrubou mouku a trochu oleje,uválím bochánky a dám na talíř pod folii a na chvíll do lednice,těsto je pak krásně vláčné a dobře se vyvaluje.Přeji hodně trpělivosti a atˇse daří.Jaroslava.

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...