23 června 2013

divizna...

...velkokvětá!


Roste nám kolem domu všude a jsem ráda, protože mi například krásně doplnila kout záhonu, který je věčně načatý a ona se tam usadila náhodou  a zrovna na takovém pěkném volném místě:-)




 Konstrukce nad záhonem je rozestavěný stromový dům, muž ho začal stavět se svýma klukama, když tu byli na prázdninách...bylo to před osmi lety....
...možná ho někdy dostaví s Adamem...
...než mu bude 18 :-)))




Květy divizny sbírám, suším a pak z nich dělám čaj...





...je dobrá na kašel...
...a navíc mi i chutná...



...a teď se nám možná bude hodit...
...Adam má teplotu , muž i já se cítíme celý den jak po flámu...
...tedy, my jsme trochu byli na flámu, soused slavil narozeniny v místní hospodě, ale celý večer jsme pili nealko a do postele jsme se dostali už v jedenáct...
...tak nevím proč se cítím jako bych šla spát až ráno a jako bych celou noc propila a protančila...
...asi na nás něco leze...
...tak budeme doufat, že se to tu dlouho nezdrží!


Doufám, že na vás nic leze a že jste po víkendu odpočatí a plní energie do nového týdne:-)

Mějte se moc krásně!





10 komentářů:

  1. Divizna prý roste nad zlatou žilou. Nepodceňovala bych to a vzala krumpáč :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně?! No tak tose těším až se podaří opravit bagr :-))) Krásné dny!

      Vymazat
  2. Lucko, tak teď jsem si zavzpomínala na svoji milou tetu, která již nežije. Diviznu měla v zahradě a všem nám ji dávala na kašel, úžasně zabírala. U nás v okolí snad nikde neroste. Říká se - ty byliny, které pro život potřebuješ, rostou v blízkosti tvého obydlí. Tak si ji pořádně nasuš. Taky mi ten diviznový čaj s medem moc chutnal. Ráda sleduji Tvoje příspěvky z cest, bezva, že máš takové možnosti k cestování. Taky jsme v pátek pasovali našeho předškoláka na školáka, tak se těšíme o prázdninách na první třídu. Tak snad se Adámek taky těší. Pěkný čas. Slávka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slávko moc díky, no já se dočetla , že divizna roste často na staveništi...to odpovídá :-) Jo Adam se těší náramně!!! Snad mu to pak chvíli vydrží...než ho ta radost ze čkoly přejde. Krásné dny a gratulace vašemu školákovi!

      Vymazat
  3. No fakt tolika divizny je asi docela vzacne,to ti Ivanka radi mozna spravne.Tak se ti ted kvitky mozna budou hodit i pro tebe.Ale doufam,ze je to jen treba unava z veder.Kazdopadne kdyz pominu vlezly kasel,ktery mam jednou do roka,tak musim zatukat,od dob porodu nejsem vubec nemocna,asi je moje telo naprogramovano na stoprocentni fungovani s malymi dvojcatky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko ...no jo , co když je to pravda:-). Jo a to tak bývá , že my matky jsme silou vůle zdrávy:-) Krásné dny!

      Vymazat
  4. Hrozně, ale hrozně moc se mi líbí ta kamenná zeď!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano , moc díky, taky to byly boje, vysvětlit, že tam nechceme spáry .-)

      Vymazat
  5. Ano, diviznu sbírala a sušívala moje babička....víte, že je to jediná bylinka, která se suší na sluníčku ???
    Přeji, ať ji potřebujete co nejméně ! Hezký večer, Michaela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaelo, nevěděla jsem to ...ale pro tu várku ze včerejška...to v tomhle počasí neklapne:-) Krásné dny!

      Vymazat