08 května 2013

středa...

...jídla není třeba!

Přeji krásnou středu!


 (v neděli jede Adam na školku v přírodě ...tak dávám dohromady věci dle seznamu)




Tak jak jste si užili sváteční den?

Já jsem se po dlouhém rozmýšlení,  odhodlala k jednodennímu půstu. Jarní očistu , kdy člověk třeba 14 dní nejí provozuje můj muž, už několik let.
To já bych teda nedala, to je na mě moc velký extrém, ale po shlédnutí jednoho zajímavého pořadu o provozování půstu v rámci zdravé životosprávy, mě to trochu  nahlodalo:-)
Sám reportér, byl na začátku pořadu k tomuhle "sebetrýznění " poněkud skeptický, ale postupně jsme se dozvěděli jaký vliv má půst na tělo a taky jak se půstem bojuje třeba proti nádorům a hlavně proti jejich růstu, pokusem na myších (chudinkách)  dokazovali že zdravá myš, která má dostatek jídla(taky byla minimálně o 1/3 větší) žije asi o 1/3 kratší dobu, než myš, u které praktikovali občasný půst . Nemoc, kterou nasadili myším ,se pak u myší s půstem buď neprojevila a nebo mnohem později než u myší "žravých ".
Nakonec redaktor končil s tím, že sám dodržoval už 4 měsíc, každý týden , jeden den půst a liboval si jak se cítí dobře a dokonce i lékař potvrdil , že všechny výsledky testů, které dělal před začátkem "půstování" se viditelně zlepšili (i když uznal , že pan redaktor byl celkem zdráv už na začátku), ostatní dny v týdnu jedl všechno tak jako dřív a za 4 měsíce zhubl 4 kg. Nejde prý o to nejíst dlouho , ale jeden den by měl dát tělu možnost přestat trávit a začít čistit.

Když jsem zjistila i z jiných a velmi různých zdrojů, že tedy 1 den půstu by člověku neměl nijak uškodit (tedy cukrovkáři by se měli poradit s lékařem) a protože můj muž, to celkem zdatně každý rok zvládá, dokonce několik dní, dneškem jsem se do toho pustila!

Včera jsem jedla naposledy asi v 17:30 a dnes se živím jen bylinkovým čajem a spoustou vody , tak pro oživení jsem si do ní dala alespoň fialkový led...




...fialková voda chutná náramně:-)


Ráno jsem si ještě byla zaběhat a donesla jsem si kytici šeříků...


...tak mi teď zdobí nejen kuchyň...






... a před chvílí, jsem ještě provozovala jedno"sebetrýznění", protože Adam se rád dívá na Jamieho Olivera jak vaří a tak jsem se dívala s ním :-)

Pokud se to tedy nějak nezvrtne, čemuž se pokusím předejít velmi časným odchodem do postele, tak jsem to zvládla!
Kromě krize , která nebyla až tak o hladu , ale spíš o únavě kolem 17té hodiny (tu jsem tedy zažehnala tím pořadem o vaření) to nebylo až tak hrozné...
...ale už se těším na snídani:-)

A co vy zkusili jste to někdy? Nebo se chystáte ? A nebo jste zásadně proti experimentům tohoto typu?

P.S: Dnes se pracanti polepšili, ale zítra budeme muset ještě trochu diskutovat a pokusit se sjednotit své představy o hotovém díle :-)

Mějte se krásně!



11 komentářů:

  1. Půst jsem zatím nezkoušela. Fialková voda vypadá náramně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Amelko, ta voda fakt chutnýjako fialky a po dopití jsou ty kytičky už jen bílé:-)

      Vymazat
  2. Luci trochu si mě s tím půstem nahlodala...možná bych mela zkusit,ale nevím zda vydržím:-)
    Moc hezké fotky!
    Hezký zbytek týdne...Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko je to asi tak jak všude píšou ...hodně o mysli...ale jeden den není tak hrozný, dá se to zvládnout:-) Krásné dny!

      Vymazat
  3. U nás doma se to praktikovalo celkem běžně. Většinou tedy jen jednodenní a pití ovocných nebo zeleninových šťáv. Je to příjemný a odlehčující pocit.
    Ale už jsem to hooodně dlouho nedělala. Měla bych to napravit, jaro je pro půst jako stvořené :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, přesně tak odlehčující, to je to slovo a jeden den je celkem v pohodě:-)

      Vymazat
  4. Ahoj Luci, já do toho jdu také. Mrknu ještě na nějaké informace na netu, co pít - tedy vím hlavně vodu, ale jaké bylinky, a asi každé pondělí to budu dodržovat.Už jsem něco včera o tom četla, že paní přestaly bolesti kloubů a šíje - tak uvidíme. Nejlepší je prý čaj z kopřiv-a jeden čas jsem si dělala šťávu z kopřivy-tedy vymačkat z ní co jde,je toho malá lžička a to denně užívat.Pila to i moje mamka a dnes je jí 95 let - tak snad něco na tom bude :-) Takže držím palečky Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, tak budu ráda, když pak dáš vědět jestli to klaplo:-) Na kopřivy taky myslím...mám jich tu opravdu dostatek :-)

      Vymazat
  5. Luci, na půsty doporučuji kalendář Krásné paní, řídí se měsíčními cykly a radí, který den v týdnu k tomu využít, aby to bylo efektivnější...má to něco do sebe. Jinak přeji moc krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip...já se to teda trochu snažím skloubit spíš naším programem...třeba čtvrtky jsou náročné , pátky bych hladovět nechtěla , víkend taky ne...podělí bývá taky po víkendu náročnější a v úterý se na to připravím a tak jsem zvolila středu. Krásné dny!

      Vymazat
  6. Lucie,
    mě ten tvůj blog tak baví!!!

    OdpovědětVymazat