vodáci...

...ahóóój!

Krásné pondělí, přeji!

Tak jak jste si o víkendu odpočinuli?
My vůbec :-)))!

Ale zase jsme si náramně užili!

Musím poděkovat našim kamarádům, že nás vytáhli na vodu. I přes ne zrovna příznivou předpověď počasí, jsme tedy vyrazili v neděli ráno směr Kácov.
Cestou nás kromě deště šmrncly i kroupy :-), ale panice jsme nepropadli a první co jsme navštívili v Kácově, nebyla cílová půjčovna lodí, ale restaurace:-).

Kolem poledne už to vypadalo s počasím nadějně a tak tedy - honem půjčit kajaky  kanoe!

TADY si můžete půjčit lodě a vlastně veškeré vodácké vybavení a to nejen v Kácově, ale na několika dalších místech, vše mají na stránkách popsané a najdete tam i ceny.
My jsme si vybrali trasu Kácov - Český Šternberk, což je úsek tak na 3-4 hodinky, pokud tedy nemakáte a neplujete o závod a je to ideální pro úplné začátečníky.

Cestou je i pár jezů, jako ten v Soběšíně...

...který je sice velmi "customer friendly" :-), ale když jste před ním na lodi a nesjíždíte řeky každý den, tak se určitě i o nějaký ten adrenalin postará :-).

Děti tam při sjezdu jásají a nejedni rodiče neodolají a za jezem vytáhnou loď aby ji poponesli a dali si to ještě jednou:-).

My jsme tam naší partu vyhlíželi z mostu, kterých je přes Sázavu několik a mě se tyhle železné konstrukce hrozně líbí:-).

Já , Max a babička, jsme totiž dělali suchý doprovod.
Ale právě tady jsem pozorovala rodinku, která měla na lodi prcka jen o něco málo staršího než Max, tak už se těším , že brzy to vyzkoušíme i s naším (zatím) nejmenším.

V Soběšíně je speciální parkoviště, pro vodáky, kde si vytáhnete kajaky, kanoe a jiné lodě  :-) a můžete zajít do nedaleké restaurace na oběd (ten náš se díky rannímu dešti protáhl až na 4 hodinu:-) ) a na mokré a bosé návštěvníky tam jsou zvyklí :-).

Po obědě jsme zase naší partě zamávali...

... a zakřičeli ahóóój ...

...a všichni jsme se vydali do nedalekého Českého Šternberka...

...tady přímo pod hradem cesta končila...

... hned vedle půjčovny je placené parkoviště, kde jsme si naší mokrou bandu vyzvedli a jsou tu i kabinky na převlečení.

Takže už jen vyndat lodě...

...a zase pěkně po suchu.

Náš Adam ještě výlet zakončil koupáním, už jsme skoro nevěřili, že tam fakt skočí...

nevím kolik bylo přesně stupňů, ale neděle v 6 večer...brrr!

...skočil :-)))!

Ahóóój!

Pokud nemáte suchý doprovod, je ze Šternberka dobré spojení vlakem zpátky do Kácova, kde se dá nechat auto taky přímo v areálu půjčovny a nebo to může vzít vlakem až  domů :-).

S dětmi ideální výlet a určitě si to dáme někdy znovu.

Mějte krásný start nového týdne!

Akinoma píše…
Jejda Luci jakto že jsme se tam nepotkali? Já jsem ze Zruče cca 10 km od Kácova a v sobotu jsme v kácovským pivovaru byli( jezdíme tam poměrně často)..mají tam výbornou kuchyni a pivko taky...cesta z Kácova na Šternberk po vodě je super ale někdy to zkuste z Ledče do Kácova, to je teprv adrenalin...a ta krásná příroda!...mimochodem na tom starém kácovském mostě ti to sekne:-)
Slávka píše…
Chjo, ať už je konec července...jedeme jako každý rok Vltavu a já už se móóóc těšííííím! Z Vyššího Brodu jezdí rodinky s prcky běžně...včetně pejsků. :-)
Anonymní píše…
Moji splavovali rieku Moravu a raz tuším aj Dunaj...ešte sme bývali v Bratislave, chcem ale zdôrazniť, že ten náš hyperáčik mal taký rešpekt k vode, že sa v člne veľmi skľudnil....:-)))
Kánoe .... jen tak, pro pořádek ;-) Káča
Já už myslela že vy a Max jste jeli taky, to by byl teprv obdiv, ale i tak, asi super výlet. Já mám ze sjíždění respekt, hlavně z jezů, tak nevím zda někdy toto moje děti zažijí.
Monika píše…
Zrovna dneska se nás Terezka (4 roky) ptala, kdy pojedeme nějakou lodičkou. Tak vidím, že tohle by mohla být jedna z našich prvních tras .. máme chalupu ne moc daleko od Šternberka...... Super fotky z výletu!
Lucie Living píše…
Moc díky, zkusíme, ale jsme začátečníci...tak musíme opatrně :-))).
Slávko díky za tip, myslím, že pro naše vodníky je tahle zábava ideální :-). Krásné dny!
Alenko, tak našeho Adama voda ještě víc nabuzuje :-), ale myslím, že si nějakou tu vodu zase dáme byl nadšený! Krásné dny!
Lucie Living píše…
:-)))...díky už jsem to opravila , holt se v tom pořádně nevyznám (zatím :-) ). Krásné dny!
No to bych se s ním zatím bála, má co dělat udržet balanc na suchu :-))), ale hned jak to půjde - jdeme do toho :-).
Moni tak to by se jí určitě líbilo, myslím, že pro začátečníky je to ideální :-)...jen bych vybrala trochu lepší počasí :-). Krásné dny!
Simona píše…
Moc děkuju za tip, za necelý měsíc jedeme do Českého Šternberka na dovolenou, tak pokud najdu odvahu (vody se bojím), ráda bych to někdy zkusila :)
Renata Nahlikova píše…
Dobry vecer! Muzete zkusit na poprve treba rafty. Moji kluci tak jezdi na Vltavu, z Vyssiho Brodu, jak uz je tu vyse psano. Kuba byl poprve, kdyz mu byli necele ctyri roky. Ale letos to nasi znami zvladli s dvouletym Tomikem. Zdravim z Brna! Pravidelna ctenarka, ktera ale vetsinou nepise komentare:) Renata
Anonymní píše…
No, moje úplně první trasa na vodě byla práve ze Šternberka do Samopše - velmi obdobná trasa jako ta zde popisovaná, jen se jedná o více obydlenou část kolem Sázavy. Doporučuji, vody netřeba se bát, Sázava má v létě opravdu málo vody.
Milá Lucie, zeťák byl s kamarády na Vltavě ( z Rožmberka ), vzal vnučku, byly jí tehdy 4 roky, já jsem strachy 4 dny nespala a jak to dopadlo?, vnučka nadšená a zeť to krásně zvládl. Nejvíc se jí líbilo sjíždění ,,vodopádů,, ( jezů).
babička Jiřina
trvalkadahlia.blog.cz
Unknown píše…
Jejda Luci, v uvedených místech jsme se pohybovali tento pátek ....
Moc hezké fotečky, určitě jste si den náramně užili: M.
Veronika píše…
Luci, tak to příště musíte začít ještě o chlup výš za Světlou a jet Stvořidla, to je nádherný úsek u nás. Ahóóój, Veronika. :)
Tento komentář byl odstraněn autorem.

Populární příspěvky z tohoto blogu